۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۴۷۲۴۷
رئیس‌ کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس معتقد است اروپایی‌‌ها برای اجرای کردن سازو کار مالی خود با ایران سیاست صبر و انتطار را در پیش گرفته‌اند.
به گزارش پایداری ملی، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به عدم اجرای شدن تعهدات اروپایی‌ها برای راه‌اندازی اینستکس، گفت:پس از خروج آمریکا از برجام وزارت امور خارجه به صورت ادواری گزارش‌های از روند اجرای برجام به مجلس ارائه می‌کند اگرچه پس از آن اتفاق  نتایج عملی اجرای شدن برجام هر روز ضعیف‌تر از روز گذشته شده است.

وی با بیان اینکه در گزارشات برجامی دستگاه دیپلماسی اشاره‌های به اجرای تعهدات از سوی اروپایی‌ها شده است، افزود:آن چیزی که مشخص است، این موضوع می‌باشد که با خروج آمریکا از برجام بخشی از منافع این قرارداد بین‌المللی از بین رفته ولی سازوکارهای مالی اروپا عملاً کمکی در جهت بهبود اجرای برجام نکرده است.

نماینده اسلام آباد غرب در مجلس اضافه کرد:متاسفانه اروپایی‌ها تاکنون گام‌های عملی برای اجرای تعهدات خود برنداشته‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اعلام اینکه اروپایی‌ها سیاست صبرو انتظار  را در پیش گرفته‌اند، اضافه کرد:به اعتقاد بنده اروپایی‌ها در انتظار این هستند که ایران و آمریکا وارد فاز جدیدی از گفت‌وگو‌های رو درو بشوند تا برخی از مشکلات مرتفع شود تا بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر