۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۴۵
یک روزنامه آلمانی به برخی ویژگی های خاص و متمایز انتخابات پارلمانی اروپایی امسال نسبت به سال های قبل پرداخته است.
به گزارش پایداری ملی، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در گزارشی به برخی اتفاقات بی سابقه در انتخابات پارلمانی پیش رو در اتحادیه اروپا اشاره کرده و نوشت: در انتخابات اروپایی اواخر ماه می برای اولین بار 1380 نامزد آلمانی برای 96 کرسی در پارلمان اروپا مبارزه می کنند که این یک رکورد جدید است. همچنان نقش انگلیس در این انتخابات هم مبهم باقی می ماند.

در انتخابات اروپایی که در 26 ماه می در آلمان برگزار می شود نامزدهای بیشتری نسبت به سال های قبل شرکت می کنند. "جرج تیل"، از مسئولین برگزاری انتخابات جمهوری فدرال آلمان امروز ( سه شنبه) در برلین گفت که نامزدهای امسال انتخابات پارلمانی اروپا در آلمان تا به حال انقدر زیاد نبوده اند. سهم زنان هم 34.7 درصد است.

در آلمان 64.8 میلیون واجد شرایط رای دادن که در بین آن ها 3.9 میلیون شهروند از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارند در این انتخابات اروپایی شرکت می کنند. در سراسر اتحادیه اروپا 400 میلیون نفر برای 751 کرسی در پارلمان اتحادیه اروپا شرکت می کنند. در مجموع 41 حزب و ائتلاف سیاسی در این انتخابات حضور دارند. 39 تا از آن ها در همه ایالات جمهوری فدرال آلمان حضور دارند و حزب سوسیال مسیحی تنها در ایالت بایرن در این انتخابات شرکت می کند و حزب دموکرات مسیحی هم در همه دیگر ایاات آلمان وارد می شود.

روز دوشنبه دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان اعلام کرد که افراد معلول که پرستار دارند هم اجازه دارند در این انتخابات اروپایی مشارکت کنند.

یکی از ویژگی های خاص انتخابات پارلمانی امسال انگلیس است. بنابراین تا به حال هنوز این مسئله مشخص نیست که آیا انگلیس در این نقطه زمانی هنوز عضو اتحادیه اروپا بوده و در این انتخابات مشارکت می کند. اگر این گونه باشد انگلیسی ها به صورت کاملا نرمال در انتخابات اروپایی شرکت خواهند کرد.

"سون گیگولد"، نامزد سبزها در انتخابات پارلمانی اروپا درباره مشارکت احتمالی انگلیسی ها در انتخابات پارلمانی نظر مثبتی داشته و گفته است که این مسئله ممکن است مضحک به نظر برسد اما شانسی برای بازگشت انگلیس از برگزیت خواهد بود.

انتخابات پارلمانی اروپا از 23 تا 26 ماه می ( 2 تا 5 خرداد ماه) در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر