۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۴۴
نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد در انتخابات های ایالتی مهم پیش رو در آلمان شکستی تلخ در انتظار احزاب دولت ائتلافی آلمان و پیروزی بزرگی در انتظار حزب افراطی این کشور است.
به گزارش پایداری ملی، در ماه سپتامبر و اکتبر در سه ایالت شرقی آلمان انتخابات ایالتی برگزار می شود. نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که ائتلاف حاکم در این انتخابات ها دچار تزلزل سختی خواهد شد و حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" می تواند در ایاات زاکسن، براندنبورگ و تورینگن شاهد صعود دو برابری باشد.

هنوز مشخص نیست که مسئله آموزش، امنیت داخلی و یا مهاجرت کدام یک از موضوعات مهم مبارزات انتخاباتی در این سه ایالت آلمان خواهد بود.

چند ماه مانده تا تاریخ برگزاری این انتخابات های مهم ایالتی نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که احتمالا دولت های ایالتی حاکم در این ایالات باید درباره نتیجه این انتخابات ها بسیار نگران باشند. بر این اساس مناسبات قدرتی در پارلمان های ایالتی می تواند متحول شود.

این نظر سنجی که با مشارکت انستیتوهای اسپون و سیوی انجام گرفته است نشان می دهد که در حال حاضر هیچ یک از ائتلاف های حاکم در این ایالات رای لازم برای ادامه تشکیل ائتلاف موجود را به دست نخواهند آورد.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که در ایالت زاکسن که در اول سپتامبر انتخابات ایالتی در آن برگزار می شود حزب دموکرات مسیحی باید در انتظار شکست تلخی باشد. "میشائیل کرتشمر" از حزب دموکرات مسیحی نخست وزیر این ایالت است که با حزب سوسیال دموکرات یک ائتلاف را تشکیل داده است. حزب دموکرات مسیحی (حزب مرکل) در انتخابات ایالتی سابق 39.4 درصد آراء شهروندان را به دست آورد اما امروز حدود 29 درصد شهروندان به آن رای خواهند داد که سقوط 10 پله ای را نشان می دهد. حزب سوسیال دموکرات هم می تواند همان موقعیت ضعیف 5 سال پیش خود را حفظ کرده و 12.4 درصد آراء را کسب کند. به این ترتیب احزاب ائتلافی اکثریت خود را از دست می دهند.

در مقایسه با سال 2014 احزاب کوچک تر می توانند در انتظار موفقیت چشمگیری باشند. بزرگترین برنده این انتخابات حزب افراطی جایگزینی برای آلمان خواهد بود که آراءش حدود دو برابر شده و به دومین حزب قدرتمند در این ایالت صعود می کند.

در ایالت براندنبورگ هم در اول سپتامبر انتخابات ایالتی برگزار شده و بر اساس این نظرسنجی آینده ائتلاف قرمز- قرمز نخست وزیر "دیتمار وویدکه" از حزب سوسیال دموکرت در معرض خطر است. بر اساس این نظر سنجی حزب سوسیال دموکرات 23 درصد آراء در این انتخابات را کسب کرده و نسبت به دور قبل هشت درصد سقوط خواهد داشت. چپ ها هم نسبت به 5 سال پیش سقوط چشمگیری را تجربه می کنند. بازنده این انتخابات حزب دموکرات مسیحی که در این ایالت جزو اپوزیسیون است خواهد بود و تنها 20 درصد آراء شهروندان را کسب می کند. این حزب در دور قبل این انتخابات ایالتی 23 درصد آراء را کسب کرده بود. به این ترتیب حزب دموکرات مسیحی در این ایالت بعد از حزب افراطی قرار خواهد گرفت. حزب افراطی در این انتخابات ایالتی 20.9 درصد آراء را کسب خواهد کرد.

در تورینگن آلمان هم در 27 اکتبر انتخابات ایالتی برگزار می شود. در این انتخابات هم حزب سوسیال دموکرات با ریزش آراء کمی مواجه شده و بزرگترین برنده در این انتخابات ایالتی هم حزب افراطی جایگزینی برای آلمان خواهد بود که با کسب 19.5 درصد آراء نسبت به سال 2014 دو برابر آراء بیشتری کسب خواهد کرد. حزب دموکرات مسیحی هم در این انتخابات محلی 5 درصد آراء خود را از دست خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر