۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۷۲۳۵
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت: عملیات شناسایی 350 زیرساخت مهم، قابل حفاظت و حساس در استان بر مبنای طرح جامع پدافند غیرعامل انجام شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از قزوین ،

محمد افشار در نشست شورای هماهنگی پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان قزوین تاکید کرد: تامین امنیت زیرساختی به همراه مدیریت و جلوگیری از آسیب پذیری آنها از وظایف مهم دستگاه ها محسوب می شود.
وی در خصوص شناسایی زیرساخت های حساس استان،گفت: برای این کار و براساس طبقه بندی های انجام شده ابتدا یک هزار و 400 زیرساخت در استان مورد شناسایی قرار گرفت.
به گفته این مسئول، از این تعداد حدود 350 زیرساخت مهم،  قابل حفاظت و حساس شناسایی و مابقی زیرساختها در حوزه پدافند غیرعامل در حد الزامات بررسی و برنامه ریزی شدند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین تصریح کرد: انتظار داریم خروجی این اقدام در نهایت به شناسایی دقیق دارایی ها، تهدیدات متصور شده در خصوص آنها، آسیب پذیری زیر ساخت ها و شناسایی مراکز پرخطر قزوین در حین بحران ها منجر شود.
وی ادامه داد: تمامی تهدیدات و آسیب پذیری ساختمان های حساس استان در این طرح مورد بررسی قرار گرفته و با استناد به این طرح، سند بالادستی استان در حوزه پدافند غیرعامل اجرا خواهد شد.
افشار در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر قدر بتوانیم حوادث را پیش بینی کنیم به طور قطع شاهد کاهش سوانح و خسارت ها خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به وجود قوانین مربوط به حوزه پدافند غیرعامل و الزام دستگاه ها به اجرا و رعایت آنها،ادامه داد: در حوزه پدافند غیرعامل اسناد بالا دستی در کشور ورود دارد که در قالب سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر