۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۲۱۴
پس از اعتصاب غذای صدها اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم ناچار شد به مطالبات آنها تن بدهد.

به گزارش پایداری ملی، جنبش «الاسیره» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی موفق شد اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی را ناچار به امضای توافقی کند که تأمین‌کننده برخی مطالبات اسرای اعتصاب کننده در «معرکه‌الکرامه 2» باشد؛ اعتصاب غذایی که هشت روز طول کشید.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، «قدری ابوبکر» رئیس امور اسرا و آزادگان فلسطینی دوشنبه شب (دیشب) اعلام کرد، جلسات گفت‌وگو میان نمایندگان اسرا و اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی چند روز در زندان «ریمون» به طول کشید و بر اساس توافق حاصل شده، تلفن‌های عمومی در تمام زندان‌ها نصب شده و اسرا می‌توانند سه روز در هفته از آن استفاده کنند.

وی افزود، بر اساس توافق مذکور قرار شد اسرایی که در جریان یورش‌ها و سرکوب‌های اخیر در بیش از 20 روز پیش به زندان «النقب» منتقل شده بودند، بازگردانده شوند و مبلغ جریمه آنها از 56 هزار «شِکِل» به 30 هزار شکل تخفیف می‌یابد.

اسرای فلسطینی چهار درخواست اصلی به ترتیب فوق داشتند: امکان تماس با خانواده‌هایشان مانند دیگر اسرا در زندان‌های جهان؛ توقف ایجاد پارازیت بر تماس‌ها در زندان‌ها (به دلیل خطر آنها برای سلامتی)؛ ازسرگیری امکان دیدار با خانواده‌هایشان مانند گذشته و لغو تمام اقدامات تنبیهی علیه اسرا.

حدود شش هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که در بین آنها 24 زن و 250 کودک وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر