۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۱۳
زلزله‌زدگان شهرستان سرپل‌ذهاب تا‌کنون 23 کانتینر و 16 نیسان وسایل مورد نیاز سیل‌زدگان را به گلستان، لرستان و خوزستان ارسال کرده‌اند.

به گزارش پایداری ملی، ورود سامانه بارشی روزهای آغازین سال 98 غرب و جنوب کشور را در نوردید و موجب بروز سیل در استان‌های گلستان، فارس، کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان شد.

سیل ویرانگر این روزها به شرق کشور رسیده، تاکنون 25 استان را درگیر خود کرده؛ بنا بر گزارشات منابع رسمی، 76 نفر از هموطنانمان را به کام مرگ کشانده و بیش از 38 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف کشور وارد کرده است.

اما، این سیل طغیانگر در کنار تمام نامهربانی‌هایش صحنه‌ای زیبا از سخاوت و وحدت ملت ایران را باری دیگر به تصویر کشید؛ مردم نوعدوست و زلزله‌زده استان کرمانشاه که خود نیز درگیر سیل بودند از همان روزهای آغازین کمک‌های خود را راهی مناطق سیل‌زده شمال و غرب کشور کردند.

عصر روز گذشته، 10 کانتینر  از کمک‌های مردمی سرپل‌ذهاب با حضور نیکوکاران، هیأت امنا مسجد قادرالحسینی، مردم شهرستان، مسؤولان و نیروهای مردمی ارتش جمهوری اسلامی شامل اقلام خوراکی، وسایل گرمایشی، چادر، پتو، فرش و... از درب مسجد قادرالحسینی به سمت مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان ارسال شد.

به گفته ملا‌رشید ثناعی، امام جمعه اهل سنت سرپل‌ذهاب، در جریان سیل گلستان مردم منطقه بیش از 13 کانتینر و 16 نیسان اقلام ضروری به این مناطق ارسال کردند.

ثنایی به سربلندی ملت ایران از این آزمون سخت اشاره و بیان کرد: ملت سخاوتمند ایران دست به دست هم می‌دهیم تا این پیامی باشد برای فرعونیان زمانه که ما مردم ایران یک‌دست هستیم و پشت یکدیگر را خالی نمی‌کنیم.

زلزله‌زده‌ای از دیار سرپل‌ذهاب اظهار داشت: به صورت خودجوش جمع‌ شده‌ایم تا جوابگوی زحمات ملت شریف ایران باشیم که در زمان زلزله ما را تنها نگذاشتند و مرهمی التیام‌بخش بر زخم‌های ما بودند.

وی افزود: ملت شریف ایران اسلامی چیزی را برای ما کم نگذاشتند امروز نیز ما در جواب محبت آن‌ها چیزی کم نمی‌گذاریم و آنچه را در کانکس داریم با آن‌ها شریک می‌شویم.

راه‌اندازی سه آشپزخانه سیار با همکاری آستان قدس رضوی استان در شهرستان‌های نورآباد، پل‌دختر و روستاهای پایین دست پل‌دختر از دیگر کمک‌های کرمانشاهیان به سیل‌زدگان است که روزانه به طور میانگین 9 هزار پرس غذا را بین آسیب‌دیدگان شهرستان‌های نام‌برده توزیع می‌کند.

مردم این استان از همه قشر طلاب، بسیج، زلزله‌زده و... به صورت خودجوش به یاری هموطنان سیل‌زده شتافته‌اند، زلزله‌زدگان به خوبی طعم کمک را چشیده‌اند، طعم آواربرداری، بیرون کشیدن وسایل زندگی از زیرآوار، امروز رفته‌اند تا در لایروبی و پاکسازی منازل و معابر در کنار سیل‌زدگان نورآباد، پل‌دختر، لرستان و... باشند و بگویند می‌توانید با همت دوباره همچون ما شهر، خانه و کاشانه خود را آباد سازید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر