۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۱۰
شرکت‌های روسی و انستیتوی فیزیک هسته‌ای فرهنگستان علوم ازبکستان در زمینه فناوری‌های رادیواکتیو و پزشکی هسته‌ای یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش پایداری ملی، شرکت‌ «روس اتم هلس کیا»، مجتمع «روس اتم اینترنشنال» و انستیتوی فیزیک هسته‌ای فرهنگستان علوم ازبکستان در زمینه فناوری‌های رادیواکتیو و پزشکی هسته‌ای یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

این سند در چارچوب یازدهمین نشست بین المللی «اتم اکسپو- 2019» در سوچی امضا شد.

این یادداشت تفاهم را «الکساندر شیبانوف» مدیرکل از طرف «روس اتم هلس کیا» ، «الکساندر میرتن» از طرف مجتمع «روس اتم اینترنشنال» و «بهزاد یولداش اف» رئیس فرهنگستان علوم ازبکستان از طرف انستیتوی فیزیک هسته‌ای فرهنگستان علوم ازبکستان امضا کردند.

طرفین در چارچوب این یادداشت تفاهم در مورد تنظیم مشترک طرحی جهت ایجاد تولیدات سیکلوترونی پتروشیمی در انستیتوی فیزیک هسته‌ای ازبکستان به توافق رسیدند.

این یادداشت تفاهم همچنین طرح ایجاد مرکز رادیوگرافی در ازبکستان را که برای تولیدکنندگان لوازم پزشکی و فرآورده‌های کشاورزی خدمات ارائه می‌دهد نیز در نظر دارد.

یولداش اف گفت: این یادداشت تفاهم همکاری برای ما افق‌های جدید همکاری را در ابعاد اولویت دار علمی و فنی مانند تولید فرآورده‌های ایزوتوپ‌های پرتوزا فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه بهره برداری از فن آوری‌های روز در ازبکستان به افزایش کیفیت فرآورده‌های کشاورزی و همچنین رشد حجم صادرات کمک خواهد کرد.

این روزها در سوچی یازدهمین نشست بین المللی «اتم اکسپو- 2019» برگزار می‌شود.

امسال در این نشست بیش از 3600 نماینده از 74 کشور جهان حضور دارند.  

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با 100 درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور در 10 ماه سال 2018میلادی در سطح 3 میلیارد و 500 میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 26.3 درصد بیشتر می‌باشد.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر