۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۹۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: امکان هر لحظه این بارش‌ها را در فصل بهار و ماه پیش رو داریم و باید کارها جهت ایمن‌سازی ادامه یابد.
به گزارش پایداری ملی، هادی شهسوارپور فرماندار بم امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های شرقی استان اظهار داشت: با توجه به اخطاری که سازمان هواشناسی و مدیریت بحران برای سیلاب داده بود، ستاد مدیریت بحران در شهرستان هم تشکیل و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به بازسازی‌های صورت گرفته در بم، نخاله‌های ساختمانی زیادی در مسیر رودخانه‌ها تخلیه شده و دهانه پل‌ها دچار گرفتگی شده بود.

شهسوارپور به خسارت وارده به جاده ترانزیتی بم بر اثر سیل سال 95 اشاره داشت و گفت: این خسارت به دلیل فشار زیاد آب روی یک دهانه پل ایجاد شد و برای همین امر ترمیم دهانه پل‌هایی که قابل استفاده هستند در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: رودخانه به طول یک و نیم کیلومترتوسط شهرداری و نیروهای کمکی مردمی ساماندهی شد تا از این حیث آمادگی برای وقوع سیلاب احتمالی وجود داشته باشد.

فرماندار بم گفت: امکانات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ویژه روستایی در معرض خطر بودند، کمک کردند.

در بارندگی‌های اخیر خسارتی در شرق استان نداشتیم فقط یکسری قنات‌ها که در مسیر سیلاب بودند و برخی از جاده‌های روستایی و عشایری خسارت دیدند که گزارش آنها به معاونت عمرانی و اداره مدیریت بحران استان ارسال می‌شود.

فرماندار بم ضرورت ساخت انبار نفت در شرق استان را مورد تاکید قرار داد.

شهرداران تغییر مسیر آب را داشته باشند

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بر تداوم اقدامات پیشگیرانه و ایمن‌سازی شهرها برابر سیل تأکید و عنوان کرد: بارندگی‌های اخیر نقاط ضعف را مشخص کرد و با توجه به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در اردیبهشت ماه هم شاهد بارندگی‌های این چنینی خواهیم بود، درخواست داریم که با کمک دستگاه‌ها ادامه کار صورت گیرد تا برای چند سالی استان از سیل و خطرات آن ایمن کنیم. 

وی در خصوص آبگرفتگی شهرها در زمان بارندگی گفت: شهرداران تغییر مسیر آب را داشته باشند یا اینکه با روش‌های دیگر مدیریت آب‌های سطحی را مانند هدایت از طریق لوله‌گذاری یا چاه‌های جذبی داشته باشند که در ایام سال هم بتوان از آنها بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: امکان هر لحظه این بارش‌ها را در فصل بهار و ماه پیش رو داریم و باید کارها جهت ایمن‌سازی ادامه یابد.

آیت‌اللهی‌موسوی مشخص شدن حریم رودخانه‌ها جهت جلوگیری از تعرضات را مورد تاکید قرار داد.

23 مورد تعرض به حریم رودخانه‌ها در نرماشیر

رضا مشکی فرماندار نرماشیر گفت: بخش روداب نرماشیر با توجه به اینکه در مناطق بالادست هم طی سال‌های خشکسالی دستکاری‌هایی در مسیر رودخانه انجام و مسیر سیلاب در برخی نقاط تغییر کرده است، آسیب‌پذیری را داریم.

وی عنوان کرد: حضور جدی آب منطقه‌ای و منابع طبیعی برای ساماندهی رودخانه‌ها لازم است، و باید دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای مواقع بحران نیز در اختیار فرمانداری‌ها قرار گیرد.

مشکی بیان کرد: تعیین حریم بستر رودخانه‌ها از قبل سال آغاز شد و الان بعضی از مردم داوطلبانه بستر را باز می‌کنند و رفع تعرضات را دارند.

فرماندار نرماشیر گفت: 23 مورد تعرض به حریم رودخانه‌ها داشتیم که در حال رفع است و اخطاریه های لازم داده شده است.

باقری فرماندار فهرج گفت: بخش نگین کویر در سیلاب سال 95 آسیب جدی دید، آب منطقه‌ای مطالعات در مورد حریم رودخانه را سریع در اختیار ما بگذارد.

وی همچنین خواستار تعیین اعتبارات مربوط به لایروبی، ماشین‌آلات و تجهیزات ویژه بحران شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر