۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۱۸۷
بخشدار بیرانوند گفت: ۷۰درصد از اراضی کشاورزی، باغات و تاسیسات زیربنایی بیرانشهر در سیل دچار خسارت شدند.
به گزارش پایداری ملی، شمس الدین پیام، گفت: در سیل اخیر هزار و 700 واحد مسکونی، اصطبل و انبار علوفه دچار خسارت بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی شدند. 

وی بابیان اینکه طول روان آبها (رودخانه دائمی هرو )و دو رودخانه خشکه رود داربلوط و درکسان بیرانشهر ۱۲۰ کیلومتر است، افزود: عمده مشکلات سیل اخیر از طغیان روان آبهای این دو رودخانه بوده است. 

بخشدار بیرانشهر اظهار کرد: اگر سدهایی مثل سد داربلوط در بیرانشهر که قبلا کار مطالعاتی آن انجام دادند احداث می‌شد طغیان رودخانه‌ها اینقدر خسارت‌زا نبود. 

وی با اعلام این خبر که بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی، باغات و تاسیسات زیر بنایی بیرانشهر در سیل اخیر دچار خسارت شدند، گفت: ۱۲ پل شهری و ۱۵ پل روستایی در این سیل از بین رفت. 

پیام ادامه داد: در اثر سیل روستاهای نمکلان بالا، سرگول نمک، کبوده هرکوه، ریگ سفید، کاروانسرا، کبوده حسن آباد، سراب گنجعلی، وروندی و سیاه چل دچار زمین لغزش و رانش شدند.

وی با اشاره به اینکه شغل عمده مردم بخش بیرانوند دامداری و کشاورزی است، بیان کرد: در این سیل بیشترین خسارت را تحمیل شدند که می‌طلبد مسوولین نگاه ویژه به این دو قشر مولد و زحمت‌کش داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید سالانه عمده محصولات زراعی 75 هزار تن و محصولات باغی 7 هزار و 500 تن است. 

وی تاکید کرد: اگر در بخش بیرانوند در حوزه کشاورزی دامپروری نگاه ویژه داشته باشد می‌تواند در صورت سرمایه‌گذاری به یکی از قطب‌های عمده کشاورزی در استان و حتی کشور تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر