۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۷۷
مسئول بخش روابط خارجی جبهه پولیساریو می‌گوید ادعای ارتباط این گروه با حزب‌الله و ایران کذب است و هدف طرح چنین ادعایی پیشبرد اهداف عربستان سعودی و آمریکاست.

به گزارش پایداری ملی، گروه موسوم به «جبهه پولیساریو» روز دوشنبه ادعای مطرح‌شده مبنی بر ارتباط این گروه با حزب‌الله لبنان را رد کرده و عنوان کرد که این ادعا از اساس دروغ است.

«محمد خداد» مسئول بخش روابط خارجی این گروه که با پایگاه خبری «اسپوتنیک» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد ادعای ارتباط این گروه با حزب‌الله گفت: «این یک دروغ محض است... مغرب می‌خواهد کارزار عربستان سعودی و ایالات متحده علیه ایران را پیش ببرد، اما هیچ مدرکی برای ادعاهای بی‌اساسی که مطرح کرده، ارائه نداده است.»

ماه گذشته «ناصر بوریتا» وزیر خارجه مغرب در مصاحبه با نشریه «لو پوئن» مدعی شده بود که جبهه پولیساریو با حزب‌الله لبنان در ارتباط است و ایران از این گروه حمایت می‌کند. مغرب سال گذشته با ادعایی مشابه روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد، اما تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهایش ارائه نکرده است.

«جبهه پولیساریو» به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی از سال ۱۹۷۳ دنبال استقلال «صحرای غربی» است و از سال ۱۹۷۶ که نیروهای اسپانیایی از این منطقه خارج شدند، با دولت مغرب درگیر شده است.

عضویت این سازمان در اتحادیه آفریقا با خروج مغرب از این اتحادیه همراه بود و نیروی‌های نظامی این سازمان تا حدودی مجهز و آموزش دیده هستند. مغرب اخیرا با رأی اکثریت کشورهای عضو اتحادیه آفریقا به این اتحادیه بازگشت.

درگیری بین دو طرف مغرب و جبهه پولیساریو از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از آن در سال ۱۹۹۱ توافقنامه‌‌ای درباره برقراری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل امضا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر