۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۷۵
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر تلفات جانی در استان نداشتیم، گفت: سیلاب به 147 واحد مسکونی در روستاهای چاله زرد، کلاته حاجی مدد و صمدآباد از توابع شهرستان سرخس خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایداری ملی، وحید قربانی در سرخس اظهار کرد: سامانه جوی تا 24 ساعت آینده در استان خراسان رضوی فعال است و به همین دلیل در کل استان حالت آماده‌باش است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه اولویت اول حفظ جان هم‌وطنان است، افزود: اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع از سوی هواشناسی و مدیریت بحران به شهروندان باعث جلوگیری از خسارت جانی شده است.

وی با اشاره به سیلاب در روستای چاله زرد شهرستان سرخس بیان کرد: اگر به اهالی روستای چاله زرد اطلاع‌رسانی با تأخیر انجام می‌شد مطمئناً با خسارت جانی روبرو بودیم، اما خوشبختانه با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه از ایجاد سیلاب در تعداد زیادی از روستاهای سرخس جلوگیری شد.

قربانی ادامه داد: اولویت اول بعد از وقوع سیل تخلیه روستاها و پس‌ازآن اسکان آنان در فضاهای امن و مناسب است.

وی با اشاره به نحوه رسیدگی و خدمات‌رسانی به روستائیان سیل‌زده، یادآور شد: در اختیار قرار دادن وسایل بهداشتی، ملزومات و غذای گرم ازجمله اقداماتی بود که به‌موقع در این شهرستان انجام شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به درخواست مردم سیل‌زده شهرستان سرخس برای پوشاک گفت: هفته گذشته با پیش‌بینی سیل، طرح جامعه یاوری را در استان اجرایی کردیم و با جلساتی که با خیران برگزار کردیم، توانستیم کمک‌هایی را در این راستا جمع‌آوری کنیم بنابراین فردا پوشاک مناسب و موردنیاز را تأمین و در اختیار مردم سیل‌زده قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به خسارت وارده به بخش‌های کشاورزی و دامی در سطح روستاهای سرخس ادامه داد: در حال حاضر امکان برآورد خسارت وارده به بخش‌های کشاورزی و دامی قابل وجود ندارد و باید این موضوع توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بررسی و اعلام شود.

قربانی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 147 واحد مسکونی در سه روستای چاله زرد، کلاته حاجی مدد و صمدآباد دچار خسارت شدند که ممکن است پس از بررسی‌های بیشتر این عدد دچار تغییر شود، بیان کرد:  خسارت‌ها شامل تخریب و آب‌گرفتگی است به‌طوری‌که برای بازسازی این منازل باید مکان‌های جدید در نظر گرفته شود ضمن اینکه در این مورد با بنیاد مسکن استان صحبت شده تا به‌فوریت اجرای برخی تعهدات دائمی را برای بحث مسکن روستائیان انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برای جبران خسارت به وسایل منازل روستائیان کمک‌های بلاعوض اعطا می‌شود ضمن اینکه فضای اصلی باید مشارکت مردم باشد، گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها، احتمال وقوع سیل در برخی روستاهای دیگر همچنان وجود دارد بنابراین راستای پیشگیری از بروز خسارات بیشتر باید لایروبی مسیل‌ها در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه در سطح استان وضعیت آماده‌باش است و بیشترین بحران طی 24 ساعت گذشته در شهر بردسکن گزارش‌شده است، گفت: در 24 ساعت گذشته بردسکن حدود 106 میلی‌متر بارندگی داشته است درحالی‌که سال گذشته درمجموع 120 میلی‌متر بارش در این شهرستان ثبت‌شده است.

قربانی در پایان با تأکید بر اینکه در استان خراسان رضوی خسارت جانی نداشتیم بیان کرد: در سطح استان فقط آب گرفتی منازل و معابر و قطع برق برخی روستاها را داشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر