۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۷۱
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان‌شمالی با تأکید بر برگزاری هفته سلامت در دورترین نقاط روستایی استان گفت: ایرادات شبکه آب‌رسانی استان سریع‌تر شناسایی و رفع شود.

به گزارش پایداری ملی، ولی‌الله حیاتی در اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: شرکت‌های آب و منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و دانشگاه علوم پزشکی استان به‌عنوان متولیان تأمین آب شرب بهداشتی و سالم باید هر چه سریع‌تر ایرادات شبکه توزیع آب را شناسایی و برطرف کنند.

حیاتی ادامه داد: در بحث تأمین امنیت غذایی مردم باید حوزه بهداشت و درمان استان ورود جدی و بدون اغماض داشته باشد و متخلفان این حوزه را برای برخورد قانونی به دستگاه‌های قضایی معرفی کند.

وی تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری جشنواره‌های غذایی و برنامه‌های مشابه در بحث پخت و توزیع غذا موضوع اخذ مجوزهای بهداشتی را در دستور کار داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند به‌تنهایی تمامی مأموریت‌های حوزه سلامت و بهداشت را انجام دهد و دلیل اصلی قانون‌گذار برای تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی ورود تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت ارتقای سلامت جامعه است.

حیاتی با اشاره به ایام هفته سلامت، خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت و کلیه خدمات ارائه‌ای دانشگاه علوم پزشکی در این هفته باید به دورترین نقاط روستایی استان برده شود و سفیران سلامت پیام سلامت را به مردم این مناطق برسانند و برای تحقق این هدف باید بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

وی مطرح کرد: بروشورها و توصیه‌های بهداشتی به‌ویژه برای زنان روستایی در هفته سلامت متناسب با جامعه‌های هدف مختلف تهیه شود.

حیاتی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سیل اخیر استان، اظهار داشت: در این سیل بخشی از خانه‌های بهداشت و سیستم‌های سلامت استان در بخش‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار آسیب دیدند که دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت اعتبارات ملی جهت جبران این خسارت‌ها مکاتبات لازم را با وزارتخانه متبوع داشته باشد.

وی تأکید کرد: اعتبارات مصوب شده ملی برای جبران خسارت‌های سیل استان در بخش مسکن، راه و ابنیه روستایی هزینه می‌شود و برای جبران خسارات سایر بخش‌ها باید دستگاه‌های اجرایی باهدف دریافت اعتبارات ملی با وزارتخانه‌های خود مکاتبه داشته باشند.

تشکیل کارگروه اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری شهرداری، نظارت بر نحوه ارائه خدمات پزشکی در درمانگاه‌های دولتی و خصوصی، ارائه به‌موقع و آسان خدمات پزشکی به مردم و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان از دیگر تأکیدات معاون سیاسی استاندار در این نشست بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر