۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۳۷
هشدار محققان؛
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین باعث شده، مقاومت باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک ها بیشتر شود.
به گزارش پایداری ملی، بررسی یادشده که در مرکز پزشکی هانوفر آلمان صورت گرفته، نشان می‌دهد که به طور قطع بین این دو عامل ارتباط مستقیم وجود دارد و لذا با افزایش گرمای کره زمین توان تأثیرگذاری داروهای آنتی بیوتیک بر باکتری‌ها کاهش یافته و سلامت تعداد بیشتری از انسان‌ها به طور جدی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

در عین حال، مشکلی اساسی در این زمینه متوجه برخی کشورهای حوزه مدیترانه است که در صورت تداوم گرمایش زمین، با بیماری‌های مهلک تر و خطرناک‌تری مواجه خواهند بود.

در جریان این بررسی ۳۰ کشور در قاره اروپا در یک بازه زمانی مورد بررسی قرار گرفتند و فراوانی برخی بیماری‌های خطرناک در آنها از نظر آماری مورد توجه قرار گرفت. در نهایت، مدل سازی رایانه‌ای بر مبنای تغییرات آب و هوایی در شش سال اخیر، فرضیه گروه محقق را ثابت کرد.

از جمله آنتی بیوتیک هایی که به علت گرمایش زمین کارآیی خود را از دست می‌دهد می‌توان به Carbapenems اشاره کرد که برای درمان برخی عفونت‌های بسیار خطرناک و مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر