۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۱۲
وزیر دفاع اوکراین از کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری آمریکا به کشورش شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک، خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، آمریکا به تازگی بیش از 400 میلیون دلار کمک نظامی به ارتش اوکراین ارائه داده است.

 به نوشته وبگاه «یونیان» «استپان پولتوراک» وزیر دفاع اوکراین شنبه هنگام دیدار از یک پادگان در «کانوتاپ»  در زمینه کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف گفت: «به تازگی سطح کمک‌های نظامی و فنی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این امر از سوی همه شرکای ما و در وهله نخست آمریکا  انجام می‌شود. در حال حاضر 35 خودروی رزمی "هامر" وارد "اودسا" شده که از این تعداد 20 فروند زره پوش هستند و به یگان رزمی انتقال می‌یابند. 15 دستگاه نیز شامل خودروهای پشتیبانی پزشکی می‌شوند.»

پولتوراک در ادامه گفت: «این کمک‌ها همچنین  پرتابگرهای ضد تانک "جاولین"، سامانه‌های ارتباطی پیشرفته، تجهیزات توپخانه ،جنگ الکترونیک، سامانه‌های ضد تک تیرانداز و پهپاد را شامل می‌شود.»

به گفته وزیر دفاع اوکراین، این کشور برای ساخت ارتش مستحکم باید صنعت دفاعی خود را نیز توسعه دهد زیرا صرف هزینه کردن شرکای خارجی موجب تقویت ارتش اوکراین نخواهد شد.

آمریکا در حالی طی سال‌های اخیر به اوکراین کمک‌های نظامی ارسال کرده که این کشور با روسیه هر از چند گاهی درگیری‌هایی پیدا می‌کند به طوری که سال گذشته میلادی مسکو و کی‌یف در تنگه «کرچ» برخورد‌هایی با هم داشتند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر