۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۷۰۹۲
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: همکاران بهداشت محیط با جدیت تمام برای پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای بسیج شده اند و وضعیت بهداشت عمومی آب و غذا را در محل های اسکان سیل‌زدگان کنترل می کنند.
به گزارش پایداری ملی، سید مهدی حسینی‌زاده، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، در رابطه با بهداشت مواد غذایی در اردوگاه‌ها، اظهار کرد: بازرسی‌ها به‌صورت کاملا جدی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری و همچنین محل‌های پخت مواکب انجام می‌شود تا درصورت روبه‌رو شدن با هرگونه موادغذایی مانده، تاریخ گذشته و یا حتی غیرمجاز، عملیات نابودسازی در اسرع‌وقت انجام شود.

وی افزود: به دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال‌احمر ابلاغ کردیم تا موادغذایی تنها تا حداکثر یک ساعت پس از زمان پخت به دست مردم برسد تا از بروز احتمالی مسمومیت جلوگیری شود و همچنین از سیل‌زدگانی که در اردوگاه‌ها اسکان داده شده بودند خواسته شد تا از نگهداری غذای گرم در چادرها خودداری کنند.

حسینی‌زاده عنوان کرد: باید مسائل بهداشتی با دقت و جدیت بیشتری دنبال شود لذا از خیرین و متولیان مواکب درخواست می کنیم که مواد اولیه را در شرایط مناسب نگه دارند و سطوح و تجهیزات آشپزی مانند تخته های کار، ظروف، چاقو و... را با دقت شستشو داده و به تبع آن بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر نیز همکاران بهداشت محیط با جدیت تمام برای پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای بسیج شده اند و وضعیت بهداشت عمومی آب و غذا را در محل های اسکان سیل‌زدگان کنترل می کنند.

 از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز، 270 روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، 109روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.92 اردوگاه نیز از جمله چادرها، حسینیه‌ها، پادگان‌ها، مدارس و ... جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستانی درنظر گرفته شده است که 118هزار نفر در این اردوگاه‌ها مستقر شده‌اند.سیلاب اخیر به 438هزار واحد مسکونی شهری و 8هزار و700واحد مسکونی روستایی آسیب وارد کرده است؛ همچنین در این بازه زمانی، 400هزار راس دام سبک و سنگین جابه‌جا شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر