۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۸۳
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعالیتهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا در سراسر جهان به ویژه خاورمیانه می‌تواند به عنوان مصادیق تروریسم دولتی قلمداد شود.
به گزارش پایداری ملی، محسن هاشمی در یکصد و سی و پنجنین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه سال جاری با رخدادهای داخلی و خارجی بسیاری برای کشور همراه بود، اظهار داشت: باران‌های کم‌سابقه که در سه هفته ابتدای فروردین رخ داد به اندازه بارش‌های کل سال 96 بود و این میزان بارندگی منجر به آسیب‌دیدگی و سیلاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی در دهه‌های گذشته باعث شده بود در بسیار از نقاط کشور به مسیل‌ها، سیستم جمع‌آوری و جذب آبهای سطحی بی‌توجهی شود علاوه بر این بستر رودخانه‌ها و مسیر عبور آب نیز تعریف شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پروژه‌های کلیدی آبخیزداری که عامل جذب و ذخیره روان‌آبها در سفره‌های زیرزمینی است نیز با کمبود منابع به رکود رسید و نتیجه این غفلت با خسارت سنگین امسال که بالغ بر ده‌ها هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود همراه بود.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد در صورت توجه به توسعه زیرساختها چندین برابر سرمایه‌گذاری استفاده شده می‌توان استفاده کرد و از خسارتهای سنگین جلوگیری به عمل آمد. از امکانات لجستیکی و مدیریت بحران تهران کمکهای قابل توجهی به استانهای سیل‌زده در حال ارائه است که امروز لایحه مربوط به تقویت این کمک‌ها در صحن شورا مطرح می‌شود. تجربه سیل امسال درس‌های گرانقیمتی برایمان به همراه داشت و نشان داد که صیانت از محیط زیست و بستر رودخانه‌ها هم در بعد قانونگذاری دچار ضعف و هم در بعد اجرا آلوده به تخلف و تسامح عوامل اجرایی با زمین‌خواران و متخلفان است.

وی تصریح کرد: در حوزه زیرساختها در جنوب تهران آسیب‌های جدی در مقابل سیل وجود دارد و در صورت وقوع بارندگیهای فراتر از میزان پیش‌بینی شده در جنوب تهران خسارات سنگینی رخ خواهد داد که در این باره باید موضوع را از طریق همکاری نهادهای مسئول مورد پیگیری قرا ر داد تا اقدامات حفاظتی از مناطق فرورفته تهران پیش بینی شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تشدید بارندگی‌هایی که از آغاز سال جاری تاکنون رخ داده می‌تواند فرصتی برای احیای محیط زیست و اراضی کشاورزی دچار خشکسالی و همچنین جان گرفتن تالابها باشد.

هاشمی در ادامه به اقدام بی‌سابقه و فاقد توجیه دولت ایالات متحده علیه سپاه اشاره کرد و گفت: اگرچه این اقدام با طرح موضوع تروریسم دولتی علیه جمهوری اسلامی به شمار می‌آید اما مانند شمشیری دو لبه عمل کرده و فعالیتهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا در سراسر جهان به ویژه خاورمیانه را نیز می‌تواند به عنوان مصادیق تروریسم دولتی شامل شود.

وی افزود: این اقدامات شتابزده در راستای طرح مثلث عبری، عربی و افراطی در آمریکا صورت می‌گیرد و نتیجه آن تعمیق وحدت ملی و همبستگی بیشتر جریانات سیاسی داخلی در دفاع از منابع ملی می‌دهد و باید پاسخ آن را اقتدار توام با هوشیاری و عقلانیت داده شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: هرگونه واکنش هیجانی در راستای طرح دشمنان کشور برای همراه سازی دولتها و قدرتهای بین‌المللی با اقدام علیه ایران و خروج از حالت انزوای فعلی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر