۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۷۴
کتاب «حیات طیبه»، اثر حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علی‌اکبری به زبان عربی ترجمه شد.
به گزارش پایداری ملی، کتاب «حیات طیبه»،‌ نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علی‌اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)، از سوی انتشارات جمعیت المعارف لبنان به عربی ترجمه شد. این کتاب که برای اولین‌بار در سال 82 از سوی انتشارات نسل کوثر به چاپ رسیده، به سبک زندگی می‌پردازد.

در ابتدای این کتاب، حیات طیبه در قرآن بررسی شده که در آن، به تعریف «حیات طیبه» همچنین نتایج و ثمرات آن اشاره شده است. نویسنده در بخشی از این کتاب معتقد است: در حیات طیبه انسان موجودی است که در رابطه با خدا، مؤمن و مسئول و در رابطه با جامعه مفید و متعهد و در رابطه با عالم طبیعت، متفکر، خلاق و مولد و در رابطه با خویشتن، منطقی و حسابگر است».

از منظر دینی «حیات طیبه»، وضع مطلوب زندگی بشر در همه ابعاد و مراتب، براساس نظام معیار ربوبی است که تحقق آن موجب دستیابی به قرب الی الله خواهد شد. آماده‌سازی افراد جامعه برای تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در همه ابعاد، نتیجه اختصاصی فرآیند تربیت از دیدگاه اسلامی است.

این مفهوم کلیدی الهام‌بخش و شوق‌آفرین دقیقاً به چه معناست؟ در فرهنگ اسلامی و از منظر متفکران اسلامی و رهبران جامعه اسلامی ایران این مفهوم والا چه جایگاهی دارد؟ چگونه می‌توان حیات طیبه را محقق ساخت؟ پاسخ به این‌گونه پرسش‌ها را می‌توان در این کتاب یافت.

«حیات طیبه از دیدگاه امام (ره)»، «حیات طیبه از دیدگاه مقام معظم رهبری» و «حیات طیبه از دیدگاه قانون اساسی» از موضوعات دیگر این کتاب است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر