۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۷۰۶۳
وزارت مخابرات افغانستان به فیسبوک هشدار داد که اگر این شرکت تا ۶ ماه آینده سیاست‌های دولت این کشور را رعایت نکند فعالیت این شرکت در افغانستان متوقف خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، «شهرزاد گل آریوبی» وزیر مخابرات افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت که برای جلوگیری از استفاده‌های نامناسب از فیسبوک دولت راهکارهای جدیدی را ایجاد کرده است.

وی بدون توضیح درباره راهکارهای دولت در این باره تصریح کرد: به فیسبوک 6 ماه فرصت می‌دهیم تا سیاست‌های ما را در خدمات خود در افغانستان بگنجاند در غیر اینصورت فعالیت فیسبوک در افغانستان متوقف خواهد شد.

به گزارش «طلوع نیوز»، آریوبی افزود که در رابطه با خدمات مخابراتی افغانستان 20 مشکل وجود دارد و از «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور خواست در صورتی که این مشکلات حل نشود اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان را با وزارت مخابرات ادغام کند.

شهروندان کابل واکنش‌های متفاوتی نسبت به این اقدام دولت داشتند و در حالی که برخی آن را اقدامی مثبت برای ارائه خدمات بهتر می‌دانند شماری دیگری آن را تلاشی برای سانسور فیسبوک و فعالیت کاربران این شبکه اجتماعی عنوان کردند.

فیسبوک در افغاستان میلیون‌ها کاربر دارد و بسیاری از این شبکه اجتماعی برای آغاز کمپین‌هایی جهت اعتراض به چگونگی ارائه خدمات مخابراتی و دیگر انتقادات نسبت به عملکرد دولت استفاده می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر