۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۴۷۰۵۲
نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد پرده های مورد استفاده در بیمارستان ها برای جداکردن تخت های بیماران از یکدیگر و حفظ حریم خصوصی میزبان باکتری هایی مرگبار هستند.
به گزارش پایداری ملی، نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد پرده های مورد استفاده در بیمارستان ها برای جداکردن تخت های بیماران از یکدیگر و حفظ حریم خصوصی میزبان باکتری هایی مرگبار هستند. این نوع آلودگی ها محدود به پرده های بیمارستان ها نیست و سایر تجهیزات و ابزار بیمارستانی نیز با چنین مشکلاتی مواجه بوده و باید به طور مرتب شستشو داده شده و پاکسازی شوند.

تحقیقاتی که در این زمینه در دانشگاه میشیگان صورت گرفته نشان می دهد باکتری های مقاوم در برابر داروهای مختلف در درون پرده های جداکننده تخت های بیمارستانی لانه می کنند و به طور گسترده رشد کرده و تکثیر می شوند.

نمونه برداری از 611 پرده بیمارستانی در میشیگان ثابت کرده که در آنها در مجموع 1521 نمونه باکتری خطرناک و مرگبار وجود داشته است. از هر 5 پرده ای که در این بررسی مورد آزمایش قرار گرفته، یک پرده آلوده به باکتری های مرگبار مقاوم در برابر انواع داروها و آنتی بیوتیک ها بوده است.

برخی از این باکتری ها علاوه بر پرده در تخت بیماران هم موجود بوده اند و لذا شستشو و ضدعفونی کردن دقیق تمامی تجهیزات مورد استفاده در بیمارستان ها ضرورتی انکارناپذیر محسوب می شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر