۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۷۰۳۷
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما امروز در بحث سلاح و تجهیزات نظامی هیچ وابستگی به هیچ کشوری در دنیا نداریم گفت: فضای هوایی جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضای هوایی در بین کشورهای منطقه است.

به گزارش پایداری ملی، امیر سرتیپ مهدی معمارباشی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و یاد و خاطره شهدای ارتش را گرامی می‌داریم.

وی با تسلیت جان‌باختن تعدادی از هموطنان بر اثر وقوع سیل گفت: آرزو داریم مردم سیل‌زده هر چه سریع‌تر به زندگی عادی خود برگردند و نیروی‌های ارتش در کنار مردم هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همه ساله به‌مناسبت فرا رسیدن 29 فروردین و روز ارتش برنامه‌هایی برگزار می‌شود افزود: این برنامه‌ها در راستای تبیین نفس کار و پیام تاریخی امام(ره) در رابطه با ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب دشمنان کشور تلاش کردند با توطئه‌های خود موضوع را به نفع خود برگردانند خاطرنشان کرد: دشمن از هیچ کوششی در مقابله علیه انقلاب و نظامی اسلامی دریغ نکرده است و هر روز زوایای جدیدی از این توطئه‌ها پیدا و آشکار می‌شود.

معمارباشی با بیان اینکه ارتش یک ستون محکم و دفاعی برای انقلاب است و دشمن درصدد بود این قدرت دفاعی را در اوایل انقلاب از بین ببرد گفت: بینش و بصیرت امام(ره) و یاران انقلاب باعث شد تا این توطئه دشمن خنثی شود.

وی با یادآوری اینکه ارتش در 29 فروردین تولدی دوباره یافت و قطعا باید از حسن اعتماد رهبر انقلاب و مردم کشور تقدیر کرد افزود: ارتش در طول سال‌های بعد از انقلاب تا به امروز اقدامات بسیار زیادی در راستای ارتقای امنیت کشور انجام داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نخستین شهید ترور شهید سپهبد قرنی از شهدای ارتش است یادآور شد: ارتشیان در دوران دفاع مقدس نیز هشت سال در کنار سایر رزمندگان از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه وجود بیش از 48 هزار شهید ارتش بیانگر این دفاع جانانه در کنار مردم بوده است گفت: تکیه بر جوانان برومند و غیور از نکات مهمی بود که در دستور کار ارتش قرار گرفت و ما را در رسیدن به خودکفایی کمک کرد.

معمارباشی با بیان اینکه آمریکا فکر می‌کرد در دفاع مقدس امکان استفاده از تجهیزات نظامی را نداریم عنوان کرد: دقیقا در روز دوم آغاز جنگ توسط رژیم بعث عراق بیش از 300 سورتی پرواز توسط ارتش انجام شد و دشمن ناکام ماند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد سازماندهی جدید در نیروی زمینی ارتش هستیم و ساخت انواع نفربرها در نیروی زمین ارتش در دست اقدام است گفت: در جنگ الکترونیکی هم ساخت انواع تجهیزات به‌روز مخابراتی در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فضای کشور جمهوری اسلامی ایران امروز امن‌ترین فضای هوایی در بین کشورهای منطقه است افزود: بیشترین تردد هواپیماهای کشورهای منطقه از فضای هوایی ایران است.

وی با اشاره به اینکه تربیت جوانان برومند کشور از دیگر افتخارات ما در دوران سربازی است گفت: سعی می‌شود جسم و روان آنها به گونه‌ای تربیت شود که در آینده از آینده‌سازان کشور باشند و سال گذشته بیش از 200 هزار حافظ قرآن از ارتش داشتیم و استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهش سربازان و برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای آنها در حال انجام است.

معمارباشی با بیان اینکه ارتش همیشه در مردم یاری پیش‌قدم بوده است افزود: ارتش در زلزله و سیل در کنار مردم بوده است و در سیل اخیر در لحظات اولیه وقوع این بحران تمام کارکنان ارتش آماده‌باش بوده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک نیروهای مسلح کشور به مردم سیل‌زده است عنوان کرد: امروز حدود 20 روز است که فرماندهان ارتش در مناطق سیل‌زده در کنار مردم امور مردم سیل‌زده را پیگیری می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شاهد دسیسه‌ها و توطئه‌های جدیدی از سوی دشمنان هستیم گفت: تحریم‌های شکننده و جنگ فرهنگی قوت گرفته و هر روز برای ناامیدی مردم توطئه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته شاهد اقدام نابخردانه رئیس جمهور وقت آمریکا علیه سپاه پاسداران و قرار دادن سپاه عزیز در زمره گروه‌های تروریستی بودیم بیان کرد: سپاه در طول حدود چهل سال عمر با برکت خود در تمام عرصه‌های سازندگی، دفاعی، نظامی و فرهنگی با عزت و سربلندی اقدام کرده است.

معمارباشی با بیان اینکه مقابله با تروریسمی که توسط خود آمریکائی‌ها در سوریه و عراق ایجاد شده بود از اقدامات مهم سپاه است که سیلی محکمی به استکبار جهانی زد و قطعا آمریکا از این سیلی سپاه ناراحت بوده و درصدد جبران است گفت: ارتش و سپاه انقلابی بوده، انقلابی هستند و انقلابی نیز عمل خواهند کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید لقب گرفته است و از سال 1380 چندین مورد از شعارهای رهبری در رابطه با اقتصاد بوده است عنوان کرد: نیروهای مسلح و ارتش سرباز ولایت بوده و گوش به فرمان رهبری هستند و در این راستا توجه به اقتصاد مقاومتی در دستور کار همیشگی ما است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما امروز در بحث سلاح و تجهیزات نظامی هیچ وابستگی به هیچ کشوری در دنیا نداریم گفت: هفته ارتش از 21 فروردین سالروز شهادت صیادشیرازی آغاز شده است و بیش از 100 برنامه در این ایام در رابطه با بزرگداشت روز ارتش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی خانوادگی ویژه کارکنان ارتش برگزار شده است افزود: دیدار با ائمه جمعه، عیادت از بیماران و دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته ارتش در استان کرمان است.

معمارباشی با بیان اینکه روز 29 فروردین رژه نیروهای مسلح در شهرهای کرمان و سیرجان از ساعت 8:30 دقیقه برگزار می‌شود افزود: این رژه در شهر کرمان در بلوار 22 بهمن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی پر توان‌تر از گذشته آماده شهادت و جانفشانی در مسیر نظام اسلامی هستند گفت: آمریکا با تروریست قلمداد کردن سپاه برگ برنده خود را سوزاند و یک اشتباه راهبردی توسط ترامپ بود که به نفع جمهوری اسلامی تمام شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سپاه یک نیروی نظامی رسمی جمهوری اسلامی است گفت: مردم ما روز گذشته در تظاهراتی اتحاد و یکپارچگی خود را در حمایت از سپاه نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه در بحث کمک به مردم سیل‌زدگان در استان‌های خوزستان، فارس و غیره ارتش  منطقه‌ای جنوب شرق استان بلافاصله اقدام کرد افزود: پشتیبانی منطقه دو جنوب‌ شرق در منطقه استقرار داشت و ارسال تجهیزات نظامی از جمله نفربرها و خودروهای سنگین انجام و به سه استان بیمارستان صحرایی اعزام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر