۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۱۱
استاندار همدان با بيان اينكه بارندگی اخير یک‌هزار میلیارد تومان به همدان خسارت وارد كرد گفت: در انتخاب‌ مسوولان تحت تأثیر هیچ جوی قرار نمی‌گیرم.

به گزارش پایداری ملی، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه خباثت و دشمنی دیرینه استکبار به ویژه آمریکا را شاهدیم اظهار کرد: فشارهای آمریکا نشان دهنده عصبانیت این کشور از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه آمریکا توطئه‌های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بست اما موفق نشد افزود: دشمن به دنبال تغییر نقشه منطقه بود اما نتوانست بر اراده قوی ملت ایران غلبه کند.

استاندار همدان تصریح کرد: آخرین اقدام آمریکا تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلابی بود آن هم مجموعه‌ای که از کیان دین و کشور دفاع کرده و در مقابل تروریست‌های منطقه‌ای و بین المللی ایستاده است.

آمریکا خودزنی می‌کنند

وی با بیان اینکه آمریکا رفتارهایی که شبیه خودزنی است از خود بروز می‌دهد ادامه داد:سپاه محبوب بود و با این اقدام دشمن محبوب‌تر شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه دشمنان ما اقتصاد و تولید را هدف قرار داده‌اند خاطرنشان کرد: شدید‌ترین تحریم‌ها در 40 سال گذشته توسط دشمن اعمال شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در استان برای تحقق رونق تولید در نظر گرفته شده است گفت: توجه اصلی ما در استان توجه به اشتغال، معیشت و تولید است.

استاندار همدان گفت: بسیار خوشحالیم شعار سال نیز به رونق تولید تأکید دارد و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت طرح‌هایی تعریف کردیم.

سند راهبردی استان به تفکیک شهرستانی تدوین شده است

استاندار همدان با بیان اینکه امسال، سال انسجام، دقت و سرعت بیشتر و تصمیم‌گیری‌های جدید برای استان است اظهار کرد: سند راهبردی و عملیاتی استان را در افق 1400 نهایی کردیم و به زودی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه این سند مسیر حرکت ما را تا پایان برنامه ششم توسعه کرده و دولت مشخص کرده است افزود: اقداماتی که باید در تحقق اهداف انجام شود، تعریف شده است به طوری که تلاش کردیم امکانات و تجهیزات خود را به کار بریم تا گام‌های بلندی برداریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه به دنبال پروژه‌هایی هستیم که بیشترین تأثیر را در عمران و آبادانی استان دارد تصریح کرد: در این سند آمده که سالانه به تفکیک هر شهرستان چه اقداماتی را باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تعهداتی را ایجاد و اقدامات هر دستگاه را مشخص کردیم ادامه داد: این سند میزان عملکرد دستگاه‌ها را قابل ارزیابی می‌کند و وضعیت دستگاه‌ها قابل رصد است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه این سند فقط بر امکانات دولتی متمرکز نشده است خاطرنشان کرد: کمک به تولید و رونق آن می‌تواند مشکل ما را برطرف کند و همه هم قسم هستیم که یاری‌گر تولیدکنندگان باشیم.

وی با بیان اینکه در سند راهبردی استان سالانه ایجاد 20 هزار شغل پیش‌بینی شده است گفت: در سال 98 کف سرمایه‌گذاری 4 هزار و 800 هزار میلیارد تومان، اما برای سال 99 نیز  5 هزار و 446 هزار میلیارد تومان و برای سال 1400 نیز 6 هزار و 300 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شده است.

شاهرخی اظهار کرد: مجموعه صدور جواز تأسیس 4 هزار و 338 هزار میلیارد تومان در همه حوزه‌هاست که در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهوری بخشی از آن مورد بازدید قرار گرفت.

افزودن سالانه 70 هکتار به گلخانه‌های استان

وی با اشاره به اینکه در استان 104 هکتار گلخانه داریم افزود: در برنامه باید سالانه 70 هکتار به این میزان افزوده شود و در نهایت 10 درصد از آب مصرفی کشاورزی صرفه جویی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اشتغالی که در سال گذشته 18 هزار و 700 شغل ایجاد شده است تصریح کرد: اسناد این شغل‌ها موجود است و افراد می‌توانند رصد کنند.

وی تأکید کرد: در سال گذشته 943 میلیون دلار صادرات از مبدأ استان همدان از سراسر گمرکات کشور انجام شده است.

انتقاد به برخی از بانک‌های خصوصی استان

شاهرخی با بیان اینکه بانک‌های استان همکاری خوبی داشتند ادامه داد: البته به برخی از بانک‌های خصوصی استان انتقاداتی داریم ولی نمی‌توان اجر همه بانک‌ها را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال گذشته پرداخت شده است خاطرنشان کرد: برخی از بانک‌های خصوصی را خواهیم خواست و اتمام حجت می‌کنم.

استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس را در پیش داریم گفت: انتخابات در کشور ما یک استثناست و در میان کشورهای که ادعای دموکراسی دارند انتخابات واقعی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال اخلال در این روند هستند اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که زمینه مشارکت مردم با همه سلیقه‌ها در چارچوب قانون فراهم شود و بار دیگر قدرت مردم را به رخ دنیا بکشانیم.

شاهرخی تأکید کرد: صیانت از رأی مردم وظیفه ماست و تمام تلاش خود را در این بخش به کار خواهیم دانست.

وی با بیان اینکه از خدمات شایسته و ارزشمند آیت‌الله طه‌محمدی که در استان داشتند، قدردانی می‌کنیم گفت: از نعمت وجود این شخصیت به عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان بهره‌ می‌بریم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید از خدمات آقای نیکبخت قدردانی کنیم اظهار کرد: امروز اگر در بخش صنعت شاهد سرمایه‌گذاری و توسعه هستیم نتیجه اقدامات دلسوزانه وی و همکاران آقای نیکبخت است.

وی با اشاره به اینکه اغلب مدیران ما آزمون‌های خود را پس دادند و در حال تلاش هستند افزود: برای تحقق توسعه به کار شبانه‌روزی و جهادی نیاز داریم و همه باید با خدا عهد ببندیم.

خودمان را وقف خدمت به مردم کنیم

شاهرخی با بیان اینکه فرمانداران ما از افراد باتجربه هستند تصریح کرد: شرط ما با فرمانداران و بخشداران این است که خود را وقف خدمت به مردم کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات موجود در بازار به مسائل مختلفی بازمی‌گردد ادامه داد: سال گذشته 30 جلسه در استان و 41 جلسه در شهرستان‌ها در حوزه تنظیم بازار برگزار شد.

استاندار همدان به توزیع 3 هزار و 500 تن برنج، 583 تن مرغ منجمد، 893 تن گوشت قرمز منجدم، 318 تن گوشت قرمز گرم واراتی و 5 هزار و 270 تن شکر همراه با انجام بیش از 120 هزار بازرسی برای تنظیم بازار اشاره کرد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه اصحاب استان فرصت بی‌بدیلی است که با وجود همه مشکلاتی که داشتند، شانه به شانه در کنار مدیران استان بودند خاطرنشان کرد: رسانه‌ها یکی از ضرورترین ابزار برای ارتباط با مردم است.

مدیریت به موقع بحران در استان

وی در ادامه به نزول بی‌سابقه بارش باران در نوروز و چگونگی مدیریت شرایط اشاره کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه مؤثر واقع شد چراکه به اخطاریه‌های هواشناسی توجه کردیم و آب منطقه‌ای عملکرد خوبی در مدیریت سدها نشان داد.

استاندار همدان دلیل بروز سیل در لرستان را اقدامات انجام نشده به ویژه در سدها دانست که باعث بروز خسارات زیادی شد.

وی همچنین به وجود 36 میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان و 46 میلیون مترمکعب در سد کلان نیز اشاره کرد.

شاهرخی با بیان اینکه در مرحله پیشگیری از وقوع بحران کار به خوبی انجام شد اظهار کرد: دومین استان پربارش بین 24 استان کشور بودیم و توانستیم 144 میلی متر میانگین استان را عبور دهیم.

وی با تأکید بر اینکه مشکلاتی نیز در این ایام ایجاد شد افزود: برق 110 روستا  قطع شد که کمتر از 24 ساعت وصل شد.

شاهرخی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان خسارت را به وزارت کشور اعلام کردیم تصریح کرد: وزارت کشور این مسأله را  تأیید کرده و پیگیر جذب اعتبارات هستیم تا اقدامات عمرانی و اجرایی دنبال شود.

10 میلیارد تومان از دولت نگرفتیم

وی به انتقادات مطرح شده توسط امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های نماز جمعه مبنی بر چگونگی هزینه‌کرد اعتبارات همدان 2018 پرداخت و گفت: یکی از افتخارات بزرگ بین‌المللی ایران عزیز این بود که همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا شناخته شد.

استاندار همدان با بیان اینکه 100 برنامه تلویزیونی دستاوردهای این رویدادها را در صدا و سیما مرکز همدان تشریح کردند اظهار کرد: باز هم از معاون امور عمرانی خواهیم خواست که مطالب را به حضور ایشان برسد و به صورت مفصل گزارش برنامه‌ها را برای سومین بار به ایشان ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان 10 میلیارد تومان نگرفتیم افزود: دولت 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب کرد اما تنها 4.5 میلیارد تومان اختصاص یافت و امروز 4 میلیارد تومان نیز بدهکار هستیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین افتخار برای ایران و همدان است که در دنیا به عنوان پایتخت معرفی شده است ادامه داد: نمی‌خواهیم این پایتختی را تحویل دهیم و می‌خواهیم آن را حفظ کنیم و رویدادهایی را در این حوزه تعریف و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه کاستی‌های مدیران را خواهیم گفت خاطرنشان کرد: ایرادات را خواهیم گفت که اصلاح کنند و یا نمی‌توانند مسؤولیت را به فردی دیگر واگذار کنند.

توجه به امر نماز

استاندار همدان در ادامه از مدیران خواست تا به امر نماز و نمازخانه ادارات توجه ویژه داشته باشند و تأکید کرد: هرچه داریم از نماز داری و اگر  می‌خواهیم موفق باشیم نماز را باید قدربدانیم.

وی از هر مدیری خواست به 10 خانواده شهید و جانباز سرکشی کند و افزود: بنیاد شهید برنامه‌ریزی لازم را انجام و لیست افراد را در اختیار مدیران قرار دهد.

شاهرخی خواستار اجرای مجدد طرح ایتام پیش از ماه مبارک رمضان شد.

وی ضمن اینکه از مدیران خواست وجود خود را وقف مردم کنند گفت: اگر خودمان را وقف نکنیم و کار نکنیم هم نگاه مردم تغییر می‌کند و هم فردا قیامت باید پاسخگو باشیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در انتخاب‌ مسوولان تحت تأثیر هیچ جوی قرار نمی‌گیرم اظهار کرد: شایسته‌سالاری اصل انتخاب‌ها است و اولویت با بومی‌هاست اگر پیدا نکنیم غیر بومی استفاده می‌کنیم.

در پایان شورای اداری حسن افشاری به عنوان فرماندار همدان و ظاهر پورمجاهد به عنوان معاون منابع انسانی و اقتصادی استاندار معرفی شدند و از خدمات رضا قیاسی، علی تعالی و محمود عسگریان نیز قدردانی به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر