۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۷۰۰۶
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی با هدف توسعه و گسترش دانش و فناوری در این حوزه با بیش از چهل مرکز دانشگاهی در استان‌های کشور همکاری و مشارکت دارد.
به گزارش پایداری ملی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی همواره می کوشد با حمایت از طرح‌های پژوهشی محققان و متخصصان فرصت‌ها و بسترهای لازم را برای ارتقای حوزه‌های شناختی در کشور فراهم کند تا با تأمین نیازهای این حوزه در داخل مسیر دستیابی به خودکفایی و کاهش وابستگی‌ها هموار شود.

در این راستا ستاد علوم شناختی معاونت علمی راهبرد حمایتی از طرح‌های پژوهشی را با رویکردهای هدفمند و دارای نتایج و دستاوردهای مشخص پیگیری می‌کند تا با استفاده از دانش بومی زمینه برای پیشگیری و تسهیل باز توانی و درمان بیماری‌ها و نیز ابداعات در بخش فناوری‌های علوم شناختی در کشورمان مهیا شود.

حمایت از انتشار طرح‌های پژوهشی علوم شناختی با انتشار ۹ فراخوان

در این زمینه ستاد برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و پیشبرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حال حاضر با بیش از ۴۰ مرکز دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد. همچنین ستاد چتر حمایتی محققان و دانش پژوهان حوزه علوم شناختی را با انتشار ۹ مرحله فراخوان گسترش داد. بر این اساس تا کنون بیش از ۲۰۰ طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی کشور از حمایت‌های ستاد برخوردار شد.

همچنین در راستای فراخوان طرح‌های پژوهشی و حمایت از اساتید در مراکز علمی و دانشگاهی کشور، محققانی که به شیوه‌های مختلف در طرح‌های علوم شناختی مشارکت یا همکاری دارند از حمایت‌های ستاد برخوردار خواهند شد تا از این طریق نسبت به انتقال تجربیات و یافته‌های علمی و نیز افزایش همکاری‌های متقابل اقدامات مفیدی در حوزه علوم شناختی صورت پذیرد. در حال حاضر طرح‌های متعددی در زمینه نگاشت مغز، ایمپلنت‌های مغزی، ارتباط بین مغز و ماشین و سایر حوزه‌ها در حال اجرا است که نشانگر کسب پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی گسترده در علوم شناختی است.

اعتمادسازی میان محققان و نخبگان

ستاد برای تسهیل در امر ارائه طرح‌های پژوهشی توسط محققان، ساختار ثبت طرح‌های پیشنهادی را بر اساس تجربه‌های فراخوان طرح‌های پژوهشی ستاد و الگوهای معتبر بین المللی، استاندارسازی و به روز رسانی کرده است. این ساختار به گونه‌ای طراحی و تنظیم شده است که پژوهشگر بتواند طرح پیشنهادی خود را به اختصار ولی به طور کامل و با دقت زیاد که قابل ارزیابی کمی و دقیق باشد، ارائه کند. ساختار جدید ثبت طرح پژوهشی پیشنهادی علاوه بر ارتقای کیفیت داوری، ارائه پیشنهاد طرح برای پژوهشگر را نیز آسان می‌کند و زمینه برای بازبینی، مطالعه و بررسی دقیق طرح در کمیته داروی را سرعت می بخشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر