۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۶۹۲۹
با داده های ماهواره ای؛
رئیس سازمان فضایی ایران از تهیه نقشه تخریب مناطق شهری، کشاورزی و زیرساخت‌های ارتباطی مناطق سیل زده کشور با استفاده از داده های ماهواره ای خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: بعد از ایجاد پویش کمک شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای برای کمک به مناطق سیل زده، امروز هم پویش کمک شرکت‌های خصوصی سنجش از دور شکل گرفت.

وی ادامه داد: تهیه نقشه تخریب مناطق شهری، کشاورزی و زیرساخت‌های ارتباطی (راه و پل و…)، رانش زمین، پهنه بندی سیل و تغییرات آن، تعیین خسارت اراضی کشاورزی و آنالیز تصاویر ماهواره تجاری و رایگان مناطق سیل زده و انطباق با داده‌های میدانی با توانمندی بخش خصوصی و با هدف کمک به هموطنان‌مان در مناطق سیل زده در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه نتایج این بررسی‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران و نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد، افزود: این موارد فقط بخشی از خدماتی است که فناوری فضایی می‌تواند در حوزه مدیریت بلایا ارائه کند.

وی با اشاره به دریافت تصاویر ماهواره‌ای از وضعیت جوی کشور که نشان دهنده حجم سیلاب در کارون و دز در محل تلاقی این دو رودخانه در شمال اهواز و نحوه توسعه این سیلاب به روستاهای اطراف است، تاکید کرد: با تلاش بی وقفه همکارانم در سازمان فضایی، شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات ماهواره، شرکت‌های سنجش از دور و گروه‌های تصویربرداری پهپادی در تلاشیم تا با ارائه اطلاعات صحیح، دقیق و به روز، یاری رسان ستاد مدیریت بحران و نهادهای امدادرسان باشیم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: فناوری فضایی ظرفیت بسیار مناسبی برای مدیریت بلایا دارد که امیدواریم با استفاده از توانمندی فنی بالای موجود در کشور بتوانیم برای حل چالش‌های این حوزه خدمات شایانی را ارائه کنیم و تا رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر