۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۶۹۰۹
استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: این روزها شاهد شکل‌گیری یک انسجام‌ ملی بزرگ میان ۸۰ میلیون ایرانی در مقابل آمریکا هستیم و سپاه تبدیل به یک محور وحدت در کشور شده است‌.
به گزارش پایداری ملی، هوشنگ بازوند صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: آمریکا در یک اقدام بسیار ابلهانه یک ارگان انقلابی مانند سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، سازمانی که بیش از هزاران شهید در مبارزه با تروریسم تقدیم کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: این اقدام آمریکا تبدیل به فرصتی برای چندین برابر شدن محبوبیت سپاه در میان مردم و آزادی‌خواهان منطقه و دنیا شده که و یک سرمایه اجتماعی بزرگ را برای این مجموعه انقلابی، مخلص و فداکار فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این روزها شاهد شکل‌گیری یک انسجام‌ ملی بزرگ میان 80 میلیون ایرانی در مقابل آمریکا هستیم و سپاه تبدیل به یک محور وحدت در کشور شده است‌.

*سیل کرمانشاه توسط مردم مدیریت شد

بازوند در ادامه به بارش‌های سیل‌آسای اخیر استان اشاره کرد و  افزود: در سیلاب اخیر، میزان دبی 2 رودخانه قره‌سو و گاماسیاب در مجموع ۲ هزار مترمکعب بر ثانیه بود که این حجم بسیار بی‌سابقه، عظیم و ویرانگر بود‌ که هفت روستای استان در دشت چمچمال را در محاصره سیل قرار داد و حدود 200 خانه در شهرک کرناچی را نیز دچار سیلاب کرد

این مدیریت ارشد استان کرمانشاه تصریح کرد: در سیل اخیر مدیریت بحران استان اقدامات خوب، دقیق و پیشگیرانه‌ای را انجام داد، البته این سیل را مردم مدیریت کردند و این مشارکت، همدلی و همکاری آگاهانه سبب شد شاهد کمترین خسارت‌ها باشیم.

*یک سونامی غیرقابل مهار در لرستان رخ داد

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در لرستان یک سونامی غیرقابل مهار رخ داد و کل زیرساخت های این استان را از بین برد و به خانه‌های مردم و زمین‌های کشاورزی خسارت‌های عظیمی وارد کرد.

وی افزود: دستگاه‌ها در واگذاری پروژه‌های مرتبط با ترمیم خسارت‌های سیل‌زدگی، اولویت را به پیمانکارهای بومی بدهند، پیمانکاران قوی در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله مددکار مردم هستند.

*افزایش بودجه جاری کرمانشاه یک رشد 16 پله‌ای داشته‌ است

بازوند اظهار داشت: در سال گذشته یک ستاد جذب بودجه تشکیل شد که با تلاش‌های همه دستگاه‌ها شاهد یک اتفاقات خوب در وضعیت بودجه ۹۸ استان هستیم. به گونه‌ای که در افزایش بودجه جاری استان یک رشد 16 پله‌ای داشته‌ایم و در رتبه دوم کشور قرار داریم، در حوزه اعتبارات عمرانی رتبه پنجم کشور را دارا هستیم، در حوزه حمل و نقل یک رشد 92 درصدی داشته‌ایم، در اعتبارات حوزه آب 126 درصد، در حوزه بهداشت و درمان 147 درصد و آموزش عالی 110 درصد رشد داشته‌ایم که بسیار دلگرم‌کننده است.

وی گفت: این تجربه نشان داد اگر مجموعه مدیریتی استان به شکل هماهنگ و همدل به پیگیری امور بپردازد شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای استان خواهیم بود‌.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر