۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۶۸۱۹
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بر ضرورت افزایش فرهنگ مصرف آبزیان در جامعه تاکید کرد و گفت: در سال گذشته بالغ بر 14 هزار و 700 تن انواع آبزیان در استان تولید شد.

به گزارش پایداری ملی، رسول جلیلی در دیدار نوروزی با کارکنان و مدیران شیلات و آبزیان استان با بیان اینکه باید به منظور اصلاح الگوی مصرف و افزایش سرانه مصرف آبزیان در جهت ارتقای سلامت مردم و همچنین افزایش تولید آبزیان در استان اقدامات موثرتری انجام داد، اظهارکرد: با توجه به بالا بودن قیمت برخی از اقلام پروتئینی، جایگزینی مصرف ماهی بر سر سفره مردم، می‌تواند در افزایش سرانه مصرف این محصول در جامعه تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 14 هزار و 700 تن انواع آبزیان در آذربایجان‌غربی تولید شده است، افزود: آذربایجان‌غربی با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی پیشرو در تولید انواع آبزیان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پرورش آرتمیا توجیه اقتصادی داشته و می‌تواند به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در استان مطرح شود، خاطر نشان کرد: باید مزارع الگویی ترویجی کاربردی و دانش‌بنیان را هم در بخش شیلات و هم در سایر بخش‌های کشاورزی بیش از پیش ایجاد و توسعه داد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید آبزیان در استان ابراز امیدواری کرد: با به کارگیری روش‌های علمی، غنی‌سازی آب‌های سطحی و استفاده بهینه از چشمه‌های موجود درجهت تولید آبزیان بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی صنعت آبزی‌پروری و ارتقای سطح معیشت بهره‌برداران در استان خواهیم بود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های صنعت آبزی‌پروری استان گفت: بهینه‌سازی و افزایش ضریب مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی و توسعه صنعت آبزی‌پروری و پرورش آرتمیا با استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین و واگذاری شهرک‌های شیلاتی به علاقه‌مندان و متقاضیان فعالیت در این زمینه در جهت متمرکز کردن تولید ماهیان گرمآبی و سردآبی در استخرهای بتنی جزو برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت شیلات استان است.

معصوم فصیح عدم تخصیص اعتبارات مناسب برای اجرای  پروژه‌های عمرانی در صنعت آبزی‌پروری استان را یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو عنوان کرد.

وی با اشاره به رتبه برتر استان در تولید انواع آبزیان در بین استان‌های غیرساحلی در کشور، ادامه داد: یکی از مهمترین منابع آبی استان دریاچه پشت سد ارس است که ذخایر اقتصادی با ارزشی را داخل این دریاچه می‌توان یافت که انواع ماهیان و گونه شاه میگوی دراز آب شیرین از این گونه‌ها است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این دیدار بر ضرورت نظارت بیشتر بر صیدهای غیرمجاز توسط افراد سودجو به منظورحفظ ذخایر منابع آبی استان تاکید کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم مردم را به خوردن ماهی تازه از دریا که برای سلامتی بدن مفید است، سفارش کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر