۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۶۷۳۳
فرمانده بهداری غرب نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به ارائه ۲۰۰۰۰ خدمات پزشکی رایگان در بیمارستان صحرایی پلدختر گفت: تجهیزات پزشکی در روستاهای چم مهر و روستاهایی که راه ارتباطی برقرار شده مستقر می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، سرهنگ علی صفر بخشی با اشاره به احداث بیمارستان  صحرایی نیروی زمینی سپاه پاسداران در شهرستان پل‌دختر اظهار داشت: بنا به‌فرمان مقام معظم رهبری و دستور معاونت بهداری نیروی زمینی از 14 فروردین بیمارستان صحرایی مجهزی در شهرستان پل‌دختر راه‌اندازی شد.

وی افزود: بیمارستانی که در شهرستان پل‌دختر مستقرشده یک بیمارستان متحرک و مجهز شامل بخش‌های ام آر آی، سی‌تی‌اسکن، اورژانس خواهر و برادر، آزمایشگاه، رادیولوژی است که در این بخش سونوگرافی دیجیتال انجام می‌شود و همچنین اتاق عمل مجهز، بخش بستری خواهران و برادران و همچنین یک ست کامل دندانپزشکی به همراه سه متخصص دندانپزشکی مشغول فعالیت هستند.

فرمانده بهداری غرب نیروی زمینی سپاه پاسداران عنوان کرد: حدود 80 نفر در بیمارستان صحرایی مستقر هستند که از این تعداد 70 نفر کادر تخصصی و حدود 25 تا 20 نفر از روز چهاردهم تا امروز متخصص و فوق تخصص در حال ارائه خدمات هستند.

وی بیان کرد: از چهاردهم فروردین‌ماه تاکنون حدود هفت هزار نفر از مردم به بیمارستان مراجعه کرده و حدود 20 هزار نفر از این بیمارستان خدمات درمانی دریافت کرده‌اند؛ کلیه خدمات این بیمارستان رایگان است.

بخشی تصریح کرد: اکیپ‌های مجهز دیگری در شهرستان معمولان و روستاهای اطراف در قالب تیم‌های واحد جراحی تاکتیکی شامل چهار تخت و اتاق عمل مجهز مستقرشده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم برای روستاهای چم مهر و روستاهایی که راه ارتباطی آن‌ها برقرارشده امکانات و تجهیزات پزشکی را برای خدمات‌رسانی مستقر خواهیم کرد.

فرمانده بهداری غرب نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: تاکنون حدود 50 جراحی دررفتگی، شکستگی، بریدگی در اتاق عمل بیمارستان صحرایی پل‌دختر انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: وقتی از کرمانشاه به سمت پل‌دختر حرکت کردیم حدود  500میلیون تومان اقلام دارویی و تجهیزات مصرفی وارد شهرستان پل‌دختر کرده‌ایم که تاکنون 300میلیون تومان از این داروها مصرف‌شده است.

بخشی افزود: با توجه به شرایط  بهداشتی منطقه اکیپ‌های بهداشتی به‌صورت سیار در سطح شهر آموزش‌های لازم را به مردم می‌دهند؛ در این‌گونه حوادث تا وقتی‌که مردم نیاز داشته باشند در کنارشان خواهیم ماند و همچنین با رئیس دانشگاه و شبکه بهداشت لرستان هماهنگ هستیم و تا زمانی که به حضور ما  نیاز باشد در شهرستان پل‌دختر مستقر هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر