۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۴۶۶۸۵
عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات ایمن سازی ساختمان‌های نا ایمن گفت: ایمن سازی نه برای مالک و نه برای صاحب سرقفلی صرفه اقتصادی ندارد و همین امر میل این افراد به ایمن سازی را کاهش می‌دهد.
به گزارش پایداری ملی، زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درخصوص برخورد با ساختمان های نا ایمن گفت: تا اینجای کار هم با ساختمان‌ها نا ایمن برخورد محکمی انجام شده است.

وی ادامه داد: البته بخشی از این ساختمان‌های نا ایمن ساختمان‌های دولتی هستند و مقاومت می‌کنند ولی آنهایی که خصوصی هستند درباره‌شان برخورد جدی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: برای مثال در سال گذشته در منطقه ۱۱ و ۱۲ شهر تهران حداقل از فعالیت ۱۲ مورد ساختمان نا ایمن جلوگیری شد.

وی افزود: برخی از این ۱۲ ساختمان بهبود شرایط را شروع کردند البته ما با ساختمان های نا ایمن زیادی روبرو هستیم از جمله بیمارستانها و فضاهای آموزشی. البته رویکرد ما این است که تا جایی که می‌شود به ایمن سازی این فضاها اقدام کنیم.

نژاد بهرام درخصوص اینکه گره کار کجاست گفت: اولا باید بدانیم که ایمن سازی هزینه دارد بخشی از اینها بودجه لازم را ندارند و مالکین تمایلی برای پرداخت هزینه ندارند.

وی گفت: بسیاری از ساختمان های نا ایمن تجاری هستند و ما با این پدیده روبرو هستیم که سرقفلی برای یک فرد و مالکیت برای فرد دیگری است.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از این جهت مالک تمایلی به ایمن سازی ندارد و فرد صاحب سرقفلی هم چون مالکیت ندارد تمایلی به ایمن سازی ندارد و همین عدم صرفه اقتصادی برای دو طرف مانع ایمن سازی می‌شود.

نژاد بهرام گفت: ما تنها راهمان صدور دستور توقف کار است اما چون نمی‌شود به لحاظ شرایط اقتصادی کشور از فعالیت یک تعدادی ممانعت کرد کمی کار ساخت می‌شود اما با همکاری با دادگستری در تلاشیم که بتوانیم کاربر را وادار به اقدام لازم بکنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر