۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۵۴
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد
فرمانده انتظامی استان از دستگيری چهار كلاهبردار که با توزیع سیم‌کارت‌های رایگان به مردم از آنان سوء‌استفاده می‌کردند، خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح، اظهار کرد: در پی اجرای طرح ریجستری گوشی تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات که باعث کاهش چشمگیر قاچاق تلفن همراه در سطح کشور شد، سودجویان و فرصت‌طلبان به دنبال فرصتی برای سوء‌استفاده از این ماده قانونی در جهت فعال کردن گوشی‌های قاچاق بودند.

وی افزود: در این راستا در پی کسب خبری مبنی بر این که 2 نفر با مراجعه به محل‌های حاشیه شهر همدان اقدام به توزیع سیم کارت همراه اول و ایرانسل به صورت رایگان در بین مردم می‌کنند، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: با مراجعه کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مورد نظر، مشاهده شد افرادی در محوطه مسجد با میز کار و یک دستگاه چاپگر، تعداد قابل توجهی سیم کارت و سند خام مربوط به ثبت‌نام را به صورت رایگان به مردم هدیه کرده و زمان فعال شدن سیم کارت‌ها را 40 روز بعد اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: متصدیان که هیچ‌گونه مدارکی دال بر نمایندگی و ثبت نام ارائه نکردند توسط کارآگاهان دستگیر، اموال مربوطه توقیف و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

کامرانی صالح تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی و تخصصی خود را برادر و راننده آژانس در یکی از مناطق تهران معرفی و اعلام کردند که تجهیزات متعلق به یکی از دفاتر پیشخوان بوده و بابت ثبت نام سیم کارت‌ها، روزانه 4 میلیون ریال دستمزد می‌گیرند.

وی افزود: با دعوت از کارشناسان سازمان تنظیم مقررات رادیویی مشخص شد اقدام این افراد غیرقانونی بوده و به منظور سوء‌استفاده از طرح ریجستری گوشی تلفن همراه با مدارک هویتی و فرم‌های مربوطه با مشخصات هر یک از همشهریان یک خط را در گوشی فعال و آن را ریجستر و از قاچاق بودن خارج می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: با همکاری متهمان، 2 نفر همدست آنان در تهران دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی استان همدان در تحقیقات بیان کردند که پس از اخذ مدارک مردم قصد داشتیم گوشی‌های قاچاق را رجیستری کنیم.

 وی در پایان با اشاره به این که چهار متهم این پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: در این راستا یک دستگاه سواری پراید توقیف،2 فقره سیم کارت ایرانسل و همراه اول و 750 فقره سند جعلی صادره قبل از ریجستر شدن گوشی‌ها کشف شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر