۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۳۱
سردار اشتری مطرح کرد
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه دو هزار پاسگاه و کلانتری در کشور وجود دارد از کمبود هزار و ۹۵۰ پاسگاه و کلانتری خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، سردار حسین اشتری در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: بطور میانگین در جهان به ازای هر هزار نفر بین ۵ تا ۸ پلیس وجود دارد البته مرزبانی را در نظر نمی‌گیرند اما در کشور ما با احتساب مرزبانان به ازای هر هزار نفر ۲/۳ پلیس داریم.

وی گفت: تعداد پلیس کشور دستکم باید دو برابر شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بر اساس میانگین جهانی به ازای هر ۲۰ کیلومتر دو گشت پلیس یا پنج پلیس باید در جاده‌ها حضور داشته باشند افزود: این رقم در کشور ما یک گشت پلیس به ازای هر ۵۰ کیلومتر است.

سردار اشتری درباره سیلاب‌هایاخیر و خسارت‌های آن در کشور گفت: تخریب مسیرها، امداد رسانی به برخی مناطق سیل زده را با مشکل روبرو کرده است اما با توجه به عمق حادثه باید کمک‌های بیشتری انجام شود و امداد رسانی سرعت بیشتری داشته باشد.
وی افزود: اسکان موقت، پوشاک، خوراک و کمک‌های اولیه درخواست مردم سیل زده است و نیروی انتظامی افزون بر برقراری امنیت، نظم، آرامش و اطلاع رسانی به مردم به سیل زده‌ها با تجهیزات خود امداد رسانی نیز می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی امنیت اموال سیل زدگان را تضمین می‌کند و در امداد رسانی با همه توان وارد شده است.

سردار اشتری افزود: ۳۰ هزار نیروی پلیس کمکی افزون بر نیروهای مستقر در مناطق سیل زده به این مناطق اعزام کرده ایم.

وی گفت: در پلدختر افزون بر نیروهای پلیس محلی یک هزار نیرو نیز به همراه تجهیزات مستقر کرده ایم و گشت‌های پلیس موجب آرامش مردم مناطق سیل زده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم کمک‌های خود را به سیل زدگان به نهادهای مشخص شده بدهند افزود: ممکن است در شرایط بحران برخی کمک‌ها به درستی توزیع نشود اما هر روز روند کمک رسانی بهتر می‌شود و مردم از کمک‌های خود دریغ نکنند.

سردار اشتری گفت: مدیریت صحنه باید دقیق‌تر و سریع‌تر باشد و با برنامه ریزی می‌توان از خسارات سیل جلوگیری کرد.

وی افزود: اینکه در فضای مجازی ادعا می‌کنند کمک‌ها به دست آسیب دیدگان از سیل نمی‌رسد شایعه و تشویش اذهان عمومی است و نیروی انتظامی با این اشخاص برخورد می‌کند.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: از سیل نمی‌توان جلوگیری کرد اما از خسارات آن می‌توان پیشگیری کرد.

سردار اشتری افزود: درمناطقی که به طبیعت خسارت زده ایم و رودخانه‌ها را به پارکینگ و جاده تبدیل کرده ایم طبیعت نیز به ما خسارت می‌زند.

وی گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی که از ۲۷ اسفند تا پنجم فروردین ادامه داشت تعداد سفرها در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافت اما در نیمه دوم تعطیلات به دلیل بارندگی‌ها و هشدارهای پلیس ۱۳ درصد کاهش سفر داشتیم البته این آمار باید دقیق‌تر محاسبه شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه قرارگاه ترافیکی نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای فعال بود افزود: تا امروز در مقایسه با سال گذشته کاهش تصادفات و جانباختگان جاده‌ای را بین ۱۵ تا ۲۵ درصد داریم.
سردار اشتری گفت: البته آمار نیروی انتظامی با اورژانس متفاوت است و آمار دقیق چند هفته دیگر اعلام خواهد شد.

وی افزود: از دلایل کاهش تصادفات جاده‌ای افزایش فرهنگ رانندگی و وجود ۱۰ میلیون همیار پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بهبود نقاط حادثه خیز جاده‌ها، افزایش کیفیت خودروها و فرهنگ رانندگی تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد.

سردار اشتری با بیان اینکه اکنون ۳۳ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد و سفرها افزایش داشته اما تلفات جاده‌ای کاهش یافته است.

وی گفت: ۱۰ سال پیش فقط ۱۰ میلیون خودرو در کشور وجود داشت اما تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای بالایی داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه صدا و سیما پل ارتباطی نیروی انتظامی با مردم است افزود: هوشمند شدن خودروها و سامانه‌های پلیس و پایش تصویری و تمرکز بر نقاط حادثه خیز حوادث جاده‌ای را کاهش داده است.

سردار اشتری گفت: چتر امنیتی پلیس در تعطیلات نوروز برای شهرهایی که مانند تهران خلوت می‌شوند گسترده‌تر می‌شود اما بر اساس آمار ابتدایی در برخی شهرها امسال افزایش و در برخی شهرها کاهش سرقت داشتیم.

وی افزود: آمار دقیق میزان سرقت‌ها در نوروز امسال تا آخر هفته اعلام می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در نیروی انتظامی گفت: با راه اندازی این پلیس و امکانات خوبی که داریم کسانی که در حوزه اقتصادی فساد می‌کنند از جمله دانه درشت‌ها را شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.

سردار اشتری درباره تأثیر قاچاق دام زنده بر افزایش قیمت گوشت نیز افزود: در هفت ماه پیش از افزایش قیمت گوشت یک یا دو درصد نیاز کشور دام زنده قاچاق شد و پس از آن نیز قاچاق دام کنترل شد که نشان می‌دهد درصدی که دام زنده قاچاق شده هیچ تأثیری بر قیمت گوشت نداشته است.

وی گفت: افزایش قیمت‌ها به مدیریت کشور و شرایط بین المللی ما باز می‌گردد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امسال نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس دراین موضوع جدی است، افزود: نمی‌گذاریم به امنیت مردم در حوزه‌های گوناگون خدشه وارد شود و با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کنیم.

سردار اشتری از شهادت ۶۹ نفر از نیروهای انتظامی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: اگر کسی به حقوق مردم تعدی کند نیروی انتظامی با قدرت با آن برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار و نظر سنجی های دستگاه‌های مختلف اعتماد مردم به نیروی انتظامی افزایش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر