۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۶۵۲۳
سخنگوی انصارالله در واکنش به گزارش شبکه چهار تلویزیون انگلیس درباره جنگ یمن گفت، این گزارش بر هویت متجاوز واقعی تأکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله اعلام کرد،‌ گزارش کانال چهار تلویزیون انگلیس درباره مشارکت این کشور در جنگ علیه یمن، هویت متجاوز حقیقی و اهداف آن را فاش کرد.

وی در توییتر نوشت، حمله به یمن «آمریکایی-بریتانیایی و صهیونیستی» است و مابقی مشارکت‌کنندگان در جنگ یمن ابزارهایی هستند که برای اجرایی شدن اهداف و منافع «کشورهای مستکبر» به کار گرفته شده‌اند.

هفته جاری کانال چهار تلویزیون انگلیس در برنامه مشهور «دیسپچز» (Dispatches) به پخش گزارشی درباره میزان مشارکت این کشور در جنگ کنونی علیه یمن پرداخت. در این تحقیق با عنوان «جنگ مخفی بریتانیا» آمده است، کارشناسانی فنی از شرکت صنایع دفاعی و هوافضای «بی‌ای‌ایی سیستمز» (BAE Systems) در پایگاه‌های هوایی سعودی مستقر هستند تا جنگنده‌های سعودی مشارکت‌کننده در جنگ یمن به عملیات ادامه دهند.

در ادامه این گزارش به نقل از یکی از کارمندان سابق شرکت مذکور اعلام شد، اگر این حمایت انگلیس نبود جنگنده‌‌های «یوروفایتر تایفون» نیروی هوایی عربستان سعودی قادر به پرواز نبودند.

این شبکه انگلیسی در ادامه گزارش داد، نیروهای آمریکایی و انگلیسی، افسرانی در مرکز عملیات نیروی هوایی مستقر کرده‌اند که عملیات موسوم به «عاصفة الحزم» (نامی که سعودی برای جنگ علیه یمن انتخاب کرد) را فرماندهی می‌کنند.

وزارت حقوق بشر یمن هفته جاری اعلام کرد،‌ تا کنون ۴۲ هزار و ۵۵ نفر در جنگ یمن کشته و زخمی شده‌‌اند.

در این گزارش آمده است، در طول چهار سال جنگ علیه یمن ۱۶،۵۰۶ نفر از جمله ۳،۵۳۴ کودک و ۲،۲۷۲ زن کشته شده‌اند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داد و این حملات هنوز ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر