۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۵۸
با قابلیت تغییر شکل؛
محققان دانشگاهی و ناسا یک بال جدید برای هواپیما ابداع کرده اند که شکل آن تغییر می کند و عملکرد آن بسیار بهتر از بال های معمولی هواپیما خواهد بود.
به گزارش پایداری ملی، محققان دانشگاهMIT و ناسا یک نوع جدید از بال هواپیما ابداع کرده‌اند که شکل آن تغییر می‌کند. این روند به بهبود پرواز هواپیما، همچنین سهولت تولید و نگهداری آن منجر می‌شود.

به عبارت دیگر در بال‌های معمولی فقط بخش‌هایی از آن مانند باله ها حرکت می‌کنند اما در پروژه جدید کل بال ساخته شده، حرکت می‌کند. از آنجا که این بال می‌تواند با ویژگی‌های مخصوص هریک از مراحل پرواز (بلند شدن از زمین، فرود و غیره) خود را تطبیق دهد، عملکرد آن بسیار بهتر از بال‌های معمولی خواهد بود. به این ترتیب کل بال سبک تر و کارآمدتر از بال‌های معمولی هواپیما خواهد بود.

از آنجا که این نوع بال می‌تواند خود را طبق مراحل مختلف پرواز تطبیق دهد، بهتر از بال‌های معمولی هواپیما عمل می‌کند. بال جدید ساختاری شبکه مانند دارد و هریک از قطعات کوچک آن با لایه‌ای نازک از پلیمر پوشیده شده است.

به‌هرحال بخش‌های کوچک بال به شکل یک شبکه قرار گرفته‌اند که مقدار زیادی فضای خالی به وجود می‌آورد و با لایه‌ای از ماده پلیمری پوشیده شده‌اند.

این بال (به دلیل مواد سازنده و ساختار آن) بسیار محکم و در عین حال بسیار سبک است.

«بنجامین جنت» یکی از فارغ‌التحصیلان MIT می‌گوید: در آزمایش تونل باد در یکی از مقرهای ناسا، عملکرد بال بسیار بهتر از تصورات ما بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر