۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۶۳۶۷
به دلیل احتمال وقوع سیلاب ؛
مدیرکل ICT استان خوزستان از هماهنگی‌ برای حفظ ارتباطات پایدار در استان خوزستان در شرایط بحران خبر داد و گفت: برای تأمین انرژی سایت‌های ارتباطی مناطق حساس با دیزل ژنراتور برنامه ریزی شده است.
به گزارش پایداری ملی، علی صالح نساج با اشاره به برگزاری کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، گفت: به دلیل احتمال وقوع سیلاب و قطع احتمالی برق، مقرر شد تا نسبت به استقرار دیزل ژنراتورها در سایت‌های اصلی موبایل و سایت‌های مناطق حساس همچون بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن اقدام شود تا مشکلی از بابت تأمین انرژی این سایت‌ها و به تبع آن ایجاد اختلال ارتباطی پیش نیاید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان گفت: همچنین قرار شد بازدید باتری‌های پشتیبان سایت‌های ارتباطی که از روزهای گذشته آغاز شده، به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا از این نظر نیز آمادگی خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به افزایش شدید سطح آب رودخانه‌ها و احتمال طغیان و وقوع سیل در سطح این استان از آماده باش کامل کلیه واحدهای تابعه وزارت ارتباطات در استان خوزستان و اپراتورهای ارتباطی از چند روز گذشته خبر داد و گفت: باید ضمن جلوگیری از ایجاد اختلال ارتباطی در مناطقی که دچار حادثه می‌شود، از تمامی ظرفیت‌های بخش ICT برای کاهش خسارت‌های معنوی و مالی احتمالی ناشی از سیل اقدام کرد.

صالح نساج در مورد قطع برق سایت اصلی ساحلی شهر اهواز که ۱۸ سایت دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد نیز توضیح داد و افزود: از چند روز گذشته به دلیل بالا آمدن سطح آب و جلوگیری از بروز برق گرفتگی، اقدام به قطع برق این منطقه شده که با استقرار دیزل ژنراتور نسبت به فعالیت آن در روزهای اخیر اقدام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیر یکی از اپراتورهای تلفن همراه تصریح کرد: در این جلسه پیرامون عدم تأمین برق سایت مستقر در مسیر ترانزیت پل زال به اندیمشک که مسیر ارتباطی دو استان لرستان و خوزستان محسوب می‌شود، بحث و بررسی صورت گرفت که مقرر شد برای مدت یک ماه این سایت نیز جهت تأمین برق به وسیله دیزل ژنراتور به فعالیت ادامه دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان از استقرار شبانه روزی نیروها از ابتدای نوروز در خوزستان خبر داد و با اشاره به هماهنگی با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای امن سازی سایت‌های ارتباطی گفت: در شهرستان اندیکا نیز به دلیل ریزش کوه دچار قطعی فیبرنوری شده بودیم که با تلاش همکاران مخابرات خوزستان، فیبر نوری آسیب دیده ترمیم و ارتباطات منطقه به حالت نرمال درآمد.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات ستاد مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه از همه توان و تجهیزات برای حفظ جان و مال مردم در شرایط پیش رو استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، پیامک‌های هشداری به منظور عدم استقرار و نصب چادر در نزدیکی رودخانه‌ها و مسیل های دارای سیلاب و دیگر موارد هشدار دهنده برای مردم استان ارسال شده و به فراخور شرایط پیامک‌های دیگری نیز ارسال می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر