۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۳۹
در جلسه شورای پدافند غیرعامل فرمانداری شهرستان کرمان عنوان شد
جلسه شورای پدافند غیرعامل فرمانداری شهرستان کرمان باحضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و به ریاست علی سلاجقه معاون فرماندار برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، علی سلاجقه معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری کرمان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در سال 97 عملکرد اعضای شورا را مناسب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد : تهدیدات زیست محیطی از جمله تهدیداتی است که اهمیت ویژه ای در بحث پدافند غیرعامل دارد.


وی افزود : گرچه انواع جدیدی از تهدیدات زیست محیطی امنیت جوامع را به خطر انداخته است اما بسیاری از این تهدیدات قابل پیشگیری است .


وی از اعضای شورا خواست تا در سال 98 با جدیت پیگیر اینگونه تهدیدات باشند .
در ادامه پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با بیان اینکه وظیفه پدافند غیرعامل بی اثر سازی اثر تهدیدات دشمن نسبت به دارائی و سرمایه هاست گفت : شهرستان کرمان از نظر ارزش دارائی و سرمایه ها با سایر شهرستان های استان متفاوت است .


وی افزود : یکی از تهدیدات نرم تهدیدات زیست محیطی است که بعد از تهدید هسته ای و تهدید تغییر اقلیم رتبه سوم را به خود اختصاص داده است .


سلاجقه ادامه داد : تهدیدات زیستی به 3 شکل طبیعی، بیوتروریسم و جنگ زیستی رخ می دهد .
وی ضمن تشریح تهدیدات زیستی ابراز داشت : عوامل این تهدید عبارتند از : باکتری، قارچ، میکروب، انگل، سموم حیوانی و گیاهی .


سلاجقه گفت : از جمله دلایلی که سبب استفاده دشمن از تهدیدات زیستی می شود این است که اثبات عمدی بودن آن مشکل است همچنین هزینه انتشار آن برای دشمن پائین و برای ما زیاد است .


وی اضافه کرد : شهرستان ها باید بتوانند در شرایط اضطراری خودشان بحران را مدیریت کنند و به مرکز متکی نباشند .
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با ارائه تشریحی از بیوتروریسم گفت : بیوترویسم انتشار عمدی مواد میکروبی و سمی برای از بین بردن انسان ها، حیوانات یا نباتات است .


وی با بیان اینکه یکی از کارهای خوب انجام شده در استان کرمان سطح بندی مراکز بیمارستانی است خاطر نشان کرد:
در کرمان بیمارستان باهنر برای بیماران امنیتی، بیمارستان افضلی پور برای بیماران بیولوژیکی، بیمارستان شفا برای بیماران اتمی و بیمارستان سیدالشهداء نیز برای بیماران شیمیایی در نظر گرفته شده است .


سلاجقه اساس کار پدافند غیرعامل را پیش بینی عنوان کرد و افزود : در تهدیدات زیستی باید پیشگیری کرد نباید منتظر ماند که مشکلی بروز کند بعد اقدام کرد اصل وظیفه ما رصد و پایش است .


وی استفاده از ظرفیت های مردمی در بحث پدافند غیرعامل را بسیار مهم دانست و ابراز داشت : ظرفیت های دولتی جوابگوی این مسئله نیست، ظرفیت مردمی چندین برابر ظرفیت های دولتی است و در این راستا فرهنگ سازی و آموزش در مدارس و دانشگاهها از اهمیت بالایی برخوردار است که باید بر آن همت گماشته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر