۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۶۳۱۶
یک کارشناس حوزه منابع آب گفت: قطعاً با توسعه پروژه‌های مربوط به منابع آبی و در پی آن، افزایش تولید می‌توان اقتصاد ایران را توسعه داد.
به گزارش پایداری ملی، داریوش مختاری با اشاره به اهمیت توجه به منابع آب به عنوان یک نهاده تولید، اظهار کرد: اگر مدیریت در بخش آب توسعه پیدا کند، قطعاً می‌توانیم یک رابطه پایدار میان اقتصاد، منابع آب و تولید ایجاد کنیم که این مساله نیز موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

وی با تاکید به این مساله که آب نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی دارد، ابراز کرد: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود که بهره‌وری آب در بخش کشاورزی توسعه یابد، چراکه تنها از این طریق می‌توانیم شاهد رونق تولید در بخش کشاورزی باشیم. به همین دلیل اگر به دنبال ایجاد اقتصادی پایدار هستیم، باید به آب که یک نهاده اصلی در بخش تولید است، توجه ویژه داشته باشیم.

او تصریح کرد: اگر پروژه‌های کنترل سیلاب به شرط رعایت مشکلات زیست‌محیطی مورد توجه قرار گیرد، قطعاً می‌توان علاوه بر حل بسیاری از مشکلات در حوزه منابع آبی، رونق اقتصادی را شاهد بود.

چندین سال است که با هدف بهبود معیشت و اقتصاد ایران، هر سال نامی حول محور مسائل اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری انتخاب و اعلام می‌شود، در همین راستا قرار شد سال ۱۳۹۸ نام رونق تولید را با خود یدک بکشد تا دریچه‌ای شود برای بهبود اوضاع اقتصاد ایران و پایان سال شاهد ثمرات درخشان عرصه‌های تولید و خودکفایی در ایران باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر