۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۸۶
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: بعد از حضور جانشین فرمانده سپاه و بسیج سازندگی کشور، هفت استان به عنوان استان های معین در کمک و امدادرسانی پای کار آمدند.
به گزارش پایداری ملی، سردار محمد زهرایی ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هفت استان به عنوان استان‌های معین برای امدادرسانی به کمک استان گلستان آمدند. استان خراسان رضوی مسئولیت امدادرسانی به گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه هدف ما در بسیج سازندگی پایه‎گذاری خدمت مردمی است، افزود: مردم باید به این باور برسند که خود می‌توانند بسیاری از فعالیت‌ها را انجام دهند و وظیفه ما هدایت و نظارت بر کارها است تا به صورت صحیح و عادلانه انجام شود. اگر کارها به این شکل انجام گیرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان داشت: نیروی بسیج شبکه عظیم نیروی مردمی بوده و اعتماد متقابل بین مردم و بسیج وجود دارد که از این طریق می‌توان بسیاری از کارها را پیش برد.

وی ادامه داد: قرارگاه هفت‌گانه برای کمک‌های امدادی تشکیل شده است تا این کمک‌ها به وسیله استان‌های معین و به شکل هدفمند به مردم برسد.
سردار زهرایی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته چکمه، موتور لجن کش، تی و ملزومات زندگی از اقلام ضروری و مورد نیاز مناطق سیل‌زده است تا هر چه سریعتر به زندگی عادی برگردند.

وی با بیان اینکه در مقطع نخست نمی‌توان میزان خسارت را برآورد کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب‌گرفتگی چند روزه به پایه و بنا ساختمان آسیب وارد کرده است در مقطع کنونی نمی‌توان میزان تخریب را برآورد کرد. باید صبر کرد تا آب فروکش کرده و برآورد کارشناسی دقیق‌تر مشخص شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان داشت: تیمی از طرف دولت در حال بررسی حجم و میزان خسارت وارده به منازل مسکونی و دام‌ها است. باید دید دولت چه میزان منابع و تسهیلات در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌دهد. سپس بسیج سازندگی بعد از برآورد منابع در ساخت و بازسازی به کمک مردم می‌آید.

وی افزود: اقشار 22 گانه مانند بسیج جامعه پزشکی، بسیج ادارات، کارمندان، عشایر و دیگر اقشار بسیج در لایه سوم نقش موثری در امدادرسانی به مردم دارند و تلاش می‌کنیم تا آرامش نسبی را به مردم برگردانیم.

سردار زهرایی گفت: نیروهای بسیج از همه اقشار تا بازسازی و برگشت مردم به زندگی عادی در کنار مردم هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر