۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۸۳
سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع سیل در مناطق پایین دست سد کرخه خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع سیل و آسیب رسیدن به امکانات و تاسیسات مناطق پایین دست هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به حجم آب روردی به مخژن سد کرخه در اثر بارندگی‌های بالا دست از شنبه 98/01/10 ؛ سد کرخه به حداکثر امکان افزایش ارتفاع می‌رسد که با توجه به دستورالعمل‌ها و قوانین ایمنی سد کرخه و سیلاب محتمل پیش‌رو، نیاز مبرم و قطعی  است که خروجی‌های آب از این سد افزایش یافته و به صورت پلکانی تا 1000 متر مکعب بر ثانیه برسد.

افزایش خروجی به میزان فوق‌الذکر احتمال وقوع خسارات قابل توجه در پایین دست این سد را به شدت افزایش می‌دهد. لذا با هشدار مجدد، اقدامات لازم متناسب با شرایط سیلابی مورد تاکید است لذا باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط ضمن آمادگی کامل، برنامه‌ریزی لازم برای روبرو شدن با شرایط سیلابی پیش‌رو را داشته باشند.

همچنین مواردی از قبیل آمادگی برای افزایش دبی از سد کرخه و اطلاع رسانی به مردم مستقر در مناطق حاشیه رودخانه کرخه، آمادگی و برنامه‌ریزی اضطراری و از پیش طراحی شده برای تخلیه بازه‌های پر خطر و سیلابی مناطق مسکونی شهری و روستایی مسیر رودخانه کرخه و تعیین نقاط مطمئن ، امن و تمهیدات لازم برای این منظور همچنین تحکیم سیل بندها و رفع موانع احتمالی در مناطق پر خطر توسط دستگاه‌های مسئول رعایت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر