۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۷۳
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق در استان مرکزی ۵۶ درصد افزایش داشت گفت: مهمترین سرفصل فعالیت پلیس استان مرکزی اصل جامعه‌محوری در حوزه امنیت است.
به گزارش پایداری ملی، سردار کیومرث عزیزی پیش از ظهر امروز در دیدار نوروزی با کارکنان فرماندهی انتظامی استان مرکزی در قرارگاه امام علی(ع) با اشاره به فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: در سال 97 کارکنان نیروی انتظامی با ایثارگری و تقدیم جان خود، در راه دفاع مخلصانه و ایجاد امنیت پایدار در کشور و در راه دفاع از حریم ولایت و مقاومت اسلامی بار دیگر نشان دادند که پیرو و فرمان‌بردار راستین ولایت و مدافع پیشگام ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی هستند.

وی افزود: جا دارد از تلاش‌ها و مجاهدت‌های مؤمنانه فرماندهان، مدیران و کارکنان انتظامی استان در عرصه تقویت امنیت و آمادگی و قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات معاندان و بدخواهان است تقدیر کرد.

عزیزی بیان کرد: کارکنان انتظامی استان در سال جدید نیز به لطف خداوند سبحان در این مسیر ثابت قدم خواهد ماند و سال "رونق تولید" نیز با تکیه بر عنایات ذات اقدس الهی و توجهات خاصه امام زمان(عج) در مسیر پرافتخار خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان برنامه ریزی شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی فلسفه نام‌گذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری را یکی از راهبردهای عملی و اجرایی مدیریت کشور دانست و گفت: نام‌گذاری سال 1398 به عنوان سال "رونق تولید" بیان‌گر اولویت بندی بخش‌های مختلف و توجه بیش از پیش به حوزه حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با کالای قاچاق است و این تأکید از طرف فرمانده کل قوا، اشاره‌ای تکلیف آور بوده که وظیفه‌ای خطیر را متوجه مسئولان و آحاد جامعه می‌کند. 

عزیزی ادامه داد: امنیت بسترساز هرگونه فعالیت اجتماعی بوده و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از راه‌های تحقق شعار "رونق تولید" مبارزه جدی و قاطعانه با ورود و توزیع بی رویه کالاهای خارجی قاچاق به کشور است و نیروی انتظامی نقش ویژه‌ای در تحقق این شعار بر عهده دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال گذشته، میزان کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته 56 درصد افزایش داشت که در سال جدید این راهبرد با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر حمایت از تولید و کالای ایرانی، ناجا را بر آن داشتهِ تا نگاهی عمیق به توسعه و تغییر و تحوّل در زمینه‌های مختلف داشته باشد و بتواند بر وظایف حساس و مهم خویش که زیربنای دیگر امور جاری کشور است، فائق آمده و بر آن مدیریت و اشراف اطلاعاتی و عملیاتی داشته باشد.

عزیزی افزود: پلیس همواره پویایی، شکوفایی، تغییر ساختار، تحوّل، آموزش‌های جدید، تجهیزات و مهارت‌های پیشگیری، پیش‌بینی، سرعت، دقت و صحّت عمل را در مواجهۀ منطقی، اصولی و برنامه ریزی شده برای تحقق این اهداف مهم راهبردی در پیش رو دارد و در سال 98 این نگاه بیش از پیش بایستی در برنامه‌ریزی های عملیاتی دنبال شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های حداکثری سازمانی و فراسازمانی تاکید کرد و گفت: تحقق اصل جامعه‌محوری در برقراری نظم و امنیت فردی و عمومی و تحوّل در نگاه پلیس به جامعه، لزوم تدوین راهبردها و برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت را بیش از پیش را دارای اهمیت ساخته تا ناجا بتواند از امکانات و ظرفیت های ارزشمند مردمی در ارتقاء نظم و امنیت هر چه بهتر بهره‌مند شود.

عزیزی با اشاره به توسعه خدمات رسانی پلیس در سال 97  گفت: در سال گذشته با رشدی 62 درصدی، در حدود 870 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس 110 در استان تماس گرفته شده و با برنامه ریزی های انجام شده میزان عملیات های پلیس در پاسخگویی به این تماس ها، با افزایشی 35 درصدی در حدود 440 هزار عملیات بوده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی پلیس در سال جدید در توسعه کیفی خدمات رسانی و پاسخگویی به نیازهای انتظامی شهروندان مورد توجه قرار دارد وکه براساس چشم‌اندازهای ماموریتی پلیس استان در سال جدید برطرف کردن کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت مورد توجه خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر