۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۶۲۷۲
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: در اثر بارندگی‌های بهمن و اسفند سال گذشته و روزهای آغازین امسال سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی استان ۲۰ میلیون مترمکعب آبگیری شده است.
به گزارش پایداری ملی، محسن یوسفی ظهر امروز در بازدید از سازهای آبخیزداری دشت بیرجند اظهار داشت: بارندگی‌های بهمن و اسفند 97 و همچنین سیلاب‌های چند روز گذشته سبب شده تاکنون 20 میلیون مترمکعب آب باران و رواناب و سیلاب در 2 هزار و 300 سازه آبخیزداری منابع طبیعی استان اعم از سنگی- ملاتی و خاکی جمع‌آوری شود.

وی گفت: تانکر آب منابع طبیعی فردوس که 26 اسفند 97 برای آبرسانی به نهال‌های خزانه پارک منابع طبیعی این شهرستان به سد برون رفته و در آب مخزن سد گرفتار شده بود همچنان بر گل نشسته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: این تانکر پس از آبگیری و افزایش وزن حین بالا آمدن از راه سد در گل و لای مسیر گرفتار می‌شود و علیرغم تلاش‌های راننده نمی‌تواند از آن وضعیت رهایی یابد.

یوسفی افزود: راننده پس از گرفتار شدن تانکر آن را رها می‌کند و صبح روز بعد مشاهده می‌کند که بارندگی شب گذشته و وقوع سیلاب سبب شده تانکر به زیر آب برود.

وی گفت: پس از وقوع سیلاب راه دسترسی به این سد و محلی که تانکر متوقف شده تخریب می‌شود و امکان دسترسی به محل به دلیل سختی مسیر و واقع شدن بین دو کوه از بین می‌رود و تمام تلاش‌ها برای بیرون کشیدن تانکر بی نتیجه می‌ماند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خراسان جنوبی بیان کرد: اداره منابع طبیعی فردوس پس از فروکش کردن سیلاب، مسطح کردن راه دسترسی به سد برون و محل متوقف شدن تانکر را با گریدر آغاز کرد که اکنون راه مسطح شده و قرار است امروز یک جرثقیل تناژ بالا  که تحمل وزن تانکر را داشته باشد به محل اعزام شود و تانکر به گل نشسته و گرفتار در آب را بیرون بکشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر