۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۲۶
رئیس پلیس فتای استان زنجان هشدار داد
رئیس پلیس فتای استان زنجان نسبت به کلاهبرداری به وسیله نصب اپلیکیشن و نرم افزارهای مختلف برای گوشی‌های هوشمند هشدار داد.
به گزارش پایداری ملی، محمدعلی آدینه‌لو در زنجان اظهار کرد: کلاهبرداری‌های اینترنتی به وسیله نصب اپلیکیشن و نرم‌افزارهای مختلف یا در اختیار گذاشتن وای فای رایگان شیوه جدیدی برای سرقت اطلاعات کاربران توسط سودجویان است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با هشدار به مسافران نوروزی درباره  جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی از طریق نصب اپلیکیشن و نرم‌افزار و استفاده از اینترنت رایگان گفت: بسیاری از هموطنان در ایام مسافرت‌های نوروزی، اقدام به استفاده رایگان از اینترنت یا  نصب نرم‌افزارهای مختلف از جمله مسیریاب  برای لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند خود می‌کنند، اما غافل از این‌که بسیاری از هکرها از طریق همین نصب نرم افزار و اینترنت رایگان اقدام به سرقت اطلاعات شخصی افراد می‌کنند.

وی تصریح کرد: با این روش  هکرها در مراکز اقامتی بین راهی و توریستی با اینترنت‌های رایگان و بدون‌رمز عبور براحتی به اطلاعات شخصی و حسابهای بانکی افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

آدینه‌لو به مسافران نوروزی توصیه کرد: هنگام سفر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه خود از رمزهای ترکیبی و پیچیده مانند حروف، علائم و اعداد استفاده کنند تا در صورت سرقت کسی نتواند به اطلاعاتشان دست یابد، همچنین بهتر است در هنگام سفر به جای اعتماد و استفاده از اینترنت رایگان بدون رمز از بسته‌های اینترنت اپراتورها استفاده شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه هموطنان در انتخاب سایت‌ها و صفحات خرید اینترنتی دقت‌های لازم را ندارند، افزود: شهروندان در انتخاب فروشگاه اینترنتی دقت و تأمل بیشتری داشته و از سایت‌های معتبر و شناخته شده خرید کنند و هنگام پرداخت از طریق درگاه‌های بانکی از جعلی نبودن آدرس بانکی (فیشینگ) مطمئن شوند و به این نکته توجه کنند که آدرس درگاه‌های‌ بانکی همیشه با پروتکل امن //:https آغاز می‌شوند.

وی افزود: هموطنان در صورتی که قصد خرید اینترنتی را دارند، پیش از آنکه به سایت یا مرکز خرید اینترنتی مراجعه کنند از معتبر بودن سایت اطمینان حاصل کرده و موارد امنیتی سایت‌های خرید کالا را مورد بررسی قرار بدهند تا پس از انجام مراحل خرید مشکلی برای کلاهبرداری از آنها و تخلیه حساب‌شان توسط افراد سودجو پیش نیاید.

آدینه‌لو در پایان سامانه 197 را پل ارتباطی بین مردم و پلیس خواند و افزود: دفتر نظارت همگانی فرماندهی انتظامی استان زنجان 24 ساعته از طریق سامانه 197 آماده پاسخگویی به مردم است و شهروندان از طریق سامانه 197 می‌توانند درخواست‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را  از عملکرد پلیس در تعطیلات نوروزی در میان بگذارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر