۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۴۶۲۲۱
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید در کنار سرمایه‌گذاران مردمی، بخشی از اعتبارات را برای حرکت این چرخه تولیدی اختصاص دهد و به آن‌ها کمک کند.
به گزارش پایداری ملی، علی کاظمی در شهرکرد با اشاره به شعار «رونق تولید» اظهار داشت: سال 97 شرایط سختی مخصوصاً در زمینه اقتصادی و معیشتی در کشور وجود داشت که اگر بخواهیم برای رفع این مشکلات آسیب‌شناسی کنیم متوجه می‌شویم یکی از عوامل مهمی که میتواند ما را از این مسیر دشوار و مشکلات عبور دهد، تولید است.

وی افزود: اگر چرخه تولید در هر جامعه و کشوری با قدرت تمام پیش برود بخش‌هایی از مشکلات بسیار مهم آن جامعه در زمینه اشتغال، اقتصاد و معیشت رفع می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم در سال 97 بحث اشتغال و معیشت مردم بود، خاطرنشان کرد: مشکلات اشتغال و معیشتی برطرف نخواهد شد مگر اینکه تولید راه بیفتد چرا که وقتی تولیدی ایجاد و کارخانه‌ای راه‌اندازی شود زمینه اشتغال برای چندین نفر ایجاد شده و بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود

کاظمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شعار امسال را «رونق تولید» انتخاب کردند، ادامه داد: این نام و شعار برای سال جدید بسیار مناسب و کارگشا است به شرطی که همه ما کمک کنیم و با مشارکت و اتحاد هر چه بیشتر در زمینه تولید ملی و بزرگ‌تر شدن چرخه آن بکوشیم و اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی بزرگ شدن چرخه تولید و سرعت گرفتن آن را نیازمند یک سری شرایط و عوامل دانست و گفت: پشتوانه‌هایی که برای ایجاد چرخه تولید، بزرگ شدن چرخه و سرعت گرفتن آن وجود دارد، اقداماتی است که بیشترین تأثیر مثبت را در راستای تحقق شعار سال داشته باشد.

کاظمی با اشاره به اعتمادسازی در جامعه بیان کرد: اگر یک اعتمادسازی برای جامعه ایجاد شود و مردم نقدینگی پول، سکه، طلا و دلار موجود در خانه‌هایشان را به چرخه اقتصادی برگردانند و در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند یا خط تولیدی را به حرکت درآورند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشتی رفع می‌شود.

وی افزود: دولت باید در کنار سرمایه‌گذاران مردمی، بخشی از اعتبارات را برای حرکت این چرخه تولیدی اختصاص دهد و به آن‌ها کمک کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشوق‌هایی را در زمینه تولید برای مردم در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: باید قیمت زمین را در مناطق محروم کمتر و مشوق مالیاتی دیده شود و بروکراسی اداری را از سر راهشان برداریم که این اقدامات باید از طریق دولت صورت گیرد.

کاظمی سیستم بانکی را در تحقق شعار «رونق تولید» بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: سیستم بانکی در انجام امور بانکی سخت‌گیری نابجا نداشته باشد و راه را برای مردم نبندند البته برخی بانک‌ها بهترین همکاری را با مردم داشته‌اند اما برای تولید گسترده‌تر در کشور نیازمند همکاری هر چه بیشتر و قوی‌تر سیتم بانکی هستیم.

وی با بیان اینکه ممکن است تولید را داشته‌باشیم اما بازاریابی خوبی را نداشته‌باشیم، تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری کارگاه‌های مواد غذایی، تولید سیب زمینی، ماهی، بادام، کشت سیر و موسیر بسیاری داریم و در شرایط خوبی قرار دارند اما از بازاریابی مناسبی برای فروش آن‌ها برخوردار نیستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید برای فروش محصولات تولیدی در استان و کشور علاوه بر بازاریابی درون کشوری، زمینه را برای بازاریابی برون کشوری نیز فراهم و محصولات را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

کاظمی نکته مهم در بحث تولید و صنعت را رقابت برای کیفیت بالا عنوان کرد و افزود: اگر ما در تولید با کیفیت بالا رقابت داشته باشیم و محصولات با کیفیت را تولید کنیم استان‌ها و کشورهای زیادی مشتاق خرید محصولات ما خواهند بود.

وی اضافه کرد: دشمنان قسم خورده کشور ما تصمیم دارند از هر طریقی بر تولیدات و محصولات ما فشار وارد کنند و مانع تولید با کیفیت و بزرگ شدن چرخه تولید ما شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر از نیروی انسانی خوبمان در زمینه تولید استفاده، کیفیت را در صنعت و تولیدات خود بالا، رقابت را برای کیفیت بالا در تولیداتمان بیشتر کنیم و در راستای تحقق هر چه سریع‌تر و بهتر شعار رونق تولید و فرمایشات مقام معظم رهبری بکوشیم دشمن نیز نخواهد توانست مانع پیشرفت کشور ما شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر