۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۰۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان البرز وجود ندارد ولی مردم استان و مسافران گرامی هشدارها را جدی بگیرند.
به گزارش پایداری ملی، علی درویش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان وجود ندارد چراکه از پیش تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده ولی از مردم عزیز البرز و مسافران گرامی انتظار می‌رود هشدارها و اخطارها را جدی بگیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز  افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و بررسی‌های صورت گرفته از ابتدای اسفند ماه ۹۷ تاکنون حدود ۵۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب از سد کرج صورت گرفت. اکنون در سد کرج حدود ۹۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی برای سیلاب‌های احتمالی وجود دارد.

وی گفت: طی چند ماه اخیر نیز گروه‌های مختلف از آب منطقه‌ای استان از محور رودخانه‌های استان بازدید کرده و بر این اساس در این مدت حدود ۵۰ ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شده است. 

معاون استاندار افزود: ۵۰۰ حلقه چاه جذبی نیز برای جذب آب‌های سطحی و سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است. نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان وجود ندارد چراکه از پیش تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده است.

درویش پور گفت: تمامی مدیران ستادهای بحران استان و شهرستان‌های البرز در آماده باش کامل قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به تاکیدات وزیر محترم کشور مبنی بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم ویژه تعطیلات نوروز و استقبال از مسافران، افزود: بر این اساس جلسه هماهنگی مدیریت بحران پیش از تعطیلات به دستور استاندار البرز در استان برگزار شد.

درویش پور   ادامه داد: در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان ویژه تعطیلات نوروز در خصوص احتمال وقوع بحران های طبیعی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شد.

درویش پور افزود: از آغاز تعطیلات نوروز حدود ۱۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۹۸۸ تردد خودرو در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است.

معاون استاندار اضافه کرد: میانگین تردد در ساعت هزار و ۷۷۴ خودرو در البرز ثبت شده و این امر ۴ برابر سایر استان‌ها است. در تعطیلات امسال تاکنون ۹۲ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری استان گرفته شده و کارشناسان مربوطه پاسخگو بودند.

درویش‌پور با اشاره به اینکه استاندار محترم، معاونان و سایر مسئولان از جای جای استان بازدید میدانی داشته‌اند، افزود: چندین مورد ریزش سنگ و بهمن در محور کرج_چالوس رخ داده که با تلاش راهداران، محور در اسرع وقت پاکسازی شده است و چند مورد آبگرفتگی معابر به علت شدت بارش‌ها در نقاط مختلف استان گزارش شده که با حضور شهرداری‌ها ساماندهی شده است. 

وی عنوان کرد: طی ۲ روز اخیر ۲ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در البرز برگزار شده و میزان آمادگی دستگاه‌ها، امکانات لازم و تدابیر ویژه برای مقابله با بحران های احتمالی پیش بینی شده است.

وی افزود: از تمامی مردم شریف البرز انتظار می‌رود که هشدارها و اخطارهای هواشناسی و مدیریت بحران را جدی بگیرند و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

معاون استاندار اضافه کرد: مردم عزیز تا جای ممکن ظرف ۲ روز آینده از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر