۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۰۱
در چهارچوب سفر رئیس جمهور ازبکستان به امارات متحده عربی قراردادهای دوجانبه به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار به امضای طرفین رسید.
به گزارش پایداری ملی، در چهارچوب سفر « شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به امارات متحده عربی قراردادهای دوجانبه به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار به امضا رسید.

رئیس جمهور ازبکستان در بدو ورود به امارات مورد استقبال «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات متحده عربی قرار گرفت. 

در این سفر طرفین در زمینه های سرمایه گذاری، مالی، انرژی تجدید پذیر، توسعه صنعتی و زیربنایی، کشاورزی، مدیریت گمرکی، نیروی کار، فرهنگی و دیگر حوزه ها قراردادهای همکاری امضا کردند.

همچنین بیانیه مشترک بین ازبکستان و امارات متحده عربی صادر شده است.

طرفین نتایج سومین اجلاس کمیسیون بین دولتی در همکاری های اقتصادی و بازرگانی، علمی و فنی ازبکستان و امارات متحده عربی برگزار شده در تاریخ 12 مارس سال جاری میلادی در تاشکند را مثبت ارزیابی کردند.

در این سفر همچنین کمیسیون بین دولتی امارات و ازبکستان نیز موظف شد که مبادلات بازرگانی 2 کشور را تا یک میلیارد دلار افزایش دهند. 

مقامات ارشد ازبکستان و امارات در مورد موضوعات بین المللی و منطقه ای نیز تبادل نظر کردند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و امارات متحده عربی در سال 2018 میلادی تقریبا در سطح 400 میلیون دلار قرار داشته است.

هم اکنون در ازبکستان حدود 107 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران امارات متحده عربی در زمینه های منسوجات، مصالح ساختمانی، کنسروهای میوه و سبزیجات، مواد شوینده و خدمات فعالیت می‌کنند.  

امارات متحده عربی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 25 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر