۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۹۸
با تلاش پلیس فتا
رئیس پلیس فتا استان سمنان از راه‌اندازی قرارگاه مالک فرماندهی انتظامی این استان با هدف ارائه خدمات مطلوب سایبری به شهروندان و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به کاربران فضای مجازی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، حسین صادقی‌کاشان، با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به‌خصوص در ایام سفرهای نوروزی اظهار داشت: افزایش رضایت‌مندی و ارتقای سواد رسانه‌ای کاربران و همچنین جلب مشارکت‌پذیری، نیازمند بهبود و استانداردسازی رفتار کاربران در مواجهه با رویدادهای سایبری در پیشگیری از وقوع جرائم بسیار بااهمیت است.

وی تصریح کرد: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با هماهنگی سایر دستگاه‌های متولی در امر خدمات سفرهای نوروزی مبادرت به تهیه و توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی با موضوعات مختلف سایبری، تهیه وسایل کمک‌آموزشی منقش به هشدارهای پیشگیرانه سایبری، تولید اتیکت‌های همیار پلیس فتا، اکران پویانمایی و تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون‌های شهری در سطح استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جوامع هدف، مصاحبه رئیس پلیس فتا با موضوعات مختلف سایبری در صداوسیما استان، برگزاری نمایشگاه سایبری در سطح شهر و... اقدام کرده است.

وی بیان داشت: همچنین کارشناسان این پلیس آمادگی برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی را در ایام نوروز و در میان مسافران نوروزی دارند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن اشاره به حملات سایبری اتفاق افتاده در سال 97 بیان کرد: تیم واکنش سریع پلیس فتا به‌منظور پایش و مقابله با تهاجم سایبری به زیرساخت‌های اصلی استان و با استفاده از توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در تمام ساعات آماده پاسخگویی و امدادرسانی سایبری به دستگاه‌های دولتی و خصوصی در مواجه با حملات سایبری است.

دبیر قرارگاه نوروزی مالک فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن توصیه به مسافران نوروزی بیان کرد: هوشیاری کاربران برای پیشگیری از سرقت‌های سایبری بسیار دارای اهمیت بوده و رعایت حفظ محرمانگی داده‌های شخصی و مالی، می‌تواند عامل مهمی در ممانعت از برداشت‌های غیرمجاز بانکی باشد.

صادقی‌کاشان خاطرنشان کرد: به کلیه مسافران نوروزی توصیه می‌شود ضمن خودداری از استفاده اینترنت رایگان ارائه‌شده در اماکن رفاهی تفریحی بین‌راهی، در هنگام خرید در جاده‌ها با مواجهه با دست‌فروشان از کارت‌های بانکی استفاده نکرده و صرفاً از وجه نقد استفاده نمایند.

وی به والدین توصیه کرد: در ایام اوقات فراغت فرزندان را مدیریت نموده و چنانچه قرار است برنامه‌هایی را دانلود و استفاده کنید، از منابع معتبر بهره گیرید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از هم‌وطنان خواست تا ضمن بهره‌مندی از پتانسیل پلیس فتا و رسانه برای ارتقا دانش سایبری خود، می‌توانند به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر