۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۶۱۹۶
رئیس قوه قضاییه:
رئیس قوه قضاییه، بخشی از کلیات برنامه‌های دستگاه قضایی برای تحقق «رونق تولید» را اعلام کرد و دادسرا‌های سراسر کشور را نیز مامور رسیدگی فوری به مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان دانست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال ۹۸ با تبریک تقارن ماه رجب، بهار عبادت با نوروز و بهار طبیعت، سالی همراه با برکت، نشاط و دوری از بلا را برای همه هموطنان آرزو کرد و گفت: متاسفانه بخشی از هموطنان عزیزمان در این ایام گرفتار سیل شدند که البته این رویداد تلخ، روح همکاری، همیاری، کمک و مساعدت را که همواره در ضمیر روشن مردم شریف ما وجود داشته است، بار دیگر به منصه ظهور رساند و به برکت نام مولود این ماه، حضرت امیرالمومنین علی (ع)، این روحیه به شکلی مضاعف خود را نشان داد. امیدواریم این امداد و مساعدت، التیامی بر آلام حادثه‌دیدگان شود و تلاش‌های دستگاه‌های مسئول، چه دستگاه‌هایی که به امر مقام معظم رهبری در میدان حضور دارند و چه دولت و دستگاه‌های امدادی، درد و رنج مردم عزیز استان‌های گلستان و مازندران را کاهش دهند.

آیت الله رئیسی افزود: ما از همه امدادگران، نیرو‌های مسلح، مردم عزیز، دولتمردان محترم، خیریه‌ها و ... که هر یک به نحوی در عرصه خطیر خدمات رسانی به سیل زدگان حضور دارند، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این تلاش‌ها تا تثبیت و بهبود شرایط هموطنانمان در این مناطق، با قوت و قدرت ادامه یابد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در حرم مطهر رضوی، این فرمایشات را نقشه راه مردم و مسئولان در سال ۹۸ توصیف و تصریح کرد: سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس، چراغ راه همه مسئولان و مردم در سال پیش رو است و اگر بخواهیم از میان همه نکات مهمی که ایشان بیان کردند، محوری‌ترین نکته را استخراج کنیم، شاید همان «بی اعتمادی به غرب» باشد که لازم است «اتکال به خدا»، «اعتماد به نفس» و «به کارگیری ظرفیت‌های درونی» را برای تحقق این تاکید بسیار مهم مقام معظم رهبری، در دستور کار قرار دهیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «رونق تولید»، خاطرنشان کرد: بی تردید، همه قوا و دستگاه‌ها در این زمینه وظایفی بر عهده دارند و تحقق این شعار، اقتضائاتی دارد که همگی باید به آن پایبند باشیم. اولین اقتضای رونق تولید، تلاش، مجاهدت و فعالیت مضاعف تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان است که حقیقتا باید کمر همت را ببندند و نسبت به گذشته، حرکت پرشتاب تری در این عرصه داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت حمایت حقوقی و قضایی از تولیدکنندگان، ادامه داد: نظارت بر روند اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان باید تقویت شود و نظام بانکی از ارائه هر گونه تسهیلات به امور «دلالی» به جای فعالیت‌های «تولیدی»، به طور جدی خودداری کند تا به این ترتیب نقدینگی کشور به سمت تولید سوق یابد و شاهد رونق تولید، افزایش اشتغال و کاهش تورم باشیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به ضرورت تامین امنیت اقتصادی، تصریح کرد: شرط تحقق امنیت اقتصادی، تامین امنیت تولیدکنندگان و برخورد با مفسدان و اخلالگران اقتصادی است که در این زمینه، دستگاه قضایی نقش برجسته‌ای دارد. مبارزه با قاچاق، یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید به صورت جدی‌تر دنبال شود، زیرا معتقدیم قاچاق، خنجری است که بر پیکره تولید داخلی وارد می‌شود. همه دستگاه‌های مسئول در زمینه مبارزه با قاچاق باید پای کار بیایند و دستگاه قضایی نیز حمایت‌های لازم را از این دستگاه‌ها خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: ما در سازمان بازرسی کل کشور، دفتری به نام دفتر حمایت از تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان را فعال خواهیم کرد تا روند نظارت بر تحقق رونق تولید، بهبود یابد.

آیت الله رئیسی، دادسرا‌های سراسر کشور را نیز مامور رسیدگی فوری به مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان دانست و یادآور شد: گاه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، در نظام اداری و اخذ مجوز‌ها یا تسهیلات لازم با مشکلاتی مواجهند که باعث تاخیر و توقف در امر تولید می‌شود. اصالتا دستگاه‌های اداری در این زمینه مسئولند، ولی ما هم در بخش نظارتی و قضاوتی باید از تولیدکننده حمایت کنیم؛ لذا سازمان بازرسی کل کشور و دادسرا‌ها با به کارگیری ساز و کار‌های قانونی باید در این عرصه نیز فعالیت موثری داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: نمی‌خواهیم یک کار شعاری در حد برگزاری نشست و همایش انجام دهیم. تولید در کشور باید حقیقتا مورد حمایت قرار گیرد و در کنار مبارزه با فساد و قاچاق، از کسانی که سرمایه خود را در اختیار تولید و بالندگی اقتصاد کشور می‌گذارند، حمایت جدی شود.

براساس این گزارش، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه، گزارشی مبسوط از بررسی وضعیت مناطق سیل زده ارائه کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر