۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۸۹
برای صرفه جویی در هزینه ها؛
چین قصد دارد با شبیه سازی سگ های پلیس در زمان و هزینه های آموزش این حیوانات صرفه جویی کند. درهمین راستا دانشمندان قصد دارند یک سگ ۲ ماهه را آموزش دهند که شبیه سازی شده است.
به گزارش پایداری ملی، آموزش سگ‌های پلیس کار سخت و وقت‌گیری است زیرا هر سگ مهارت‌های مختلفی دارد. در همین راستا محققان چینی نسخه‌هایی از سگ‌هایی با بهترین رفتار و عملکرد ساخته‌اند. به نوشته روزنامه China Daily شهرداری شهر «کانمینگ»، محققان دانشگاه کشاورزی یونان و مؤسسه فناوری سینوژن پکن طی پروژه‌ای قصد دارند Kunxun، یک سگ گرگی ۲ ماهه را آموزش دهند که شبیه سازی شده است.

هدف از این اقدام صرفه‌جویی در زمان هزینه‌ها است. دانشمندان چینی معتقدند سگ شبیه سازی شده احتمالاً سریع‌تر بیاموزد و عملکرد بهتری نیز داشته باشد.

به نظر می‌رسد نطفه این حیوان با جدا کردن سلول‌های سوماتیک از پوست یک سگ بالغ شبیه سازی شده است. سلول‌های سوماتیک یا یاخته های پیکری به یاخته‌هایی گفته می‌شود که در پیدایش بافت‌ها و اندام‌های بدن نقش دارند.

«وان جیوشنگ» یکی از محققان می‌گوید شبیه سازی این سگ پلیس نوید بخش است. سگ‌های پلیس علاوه بر شامه قدرتمند برای بو کشیدن باید خصوصیات دیگری نیز داشته باشند. چنین سگ شبیه سازی شده‌ای می‌تواند پس از ۱۰ ماه تمرین وارد عملیات شود.

البته به گفته این دانشمند پروژه مذکور آزمایشی است و هدف نهایی شبیه سازی انبوهی از سگ‌های پلیس طی ۱۰ سال آتی است. حتی یک بانک سلولی برای کمک به پرورش چنین سگ‌هایی ایجاد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر