۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۶۵
نخست وزیر نیوزلند از ممنوعیت خرید و فروش کلیه سلاح های شبه خودکار و تهاجمی در این کشور خبر داده است.
به گزارش پایداری ملی، کمتر از یک هفته پس از آنکه یک مهاجم تروریستی در نیوزلند با حمله به 2 مسجد حداقل 50 نفر را به قتل رساند، جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند روز چهارشنبه اعلام کرده است که کشورش فروش همه سلاح های شبه خودکار و تهاجمی را ممنوع می کند.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: امروز اعلام می کنم که نیوزلند خرید و فروش همه سلاح های نظامی شبه خودکار و تهاجمی را ممنوع خواهد کرد.

نخست وزیر نیوزلند افزود: همه فروشگاه ها و معامله گران باید از همین الان خرید و فروش سلاح ها و تفنگ های شبه خودکار و تهاجمی را متوقف کنند. به سرعت همه سلاح های شبه خودکار مانند سلاحی که در حمله تروریستی روز جمعه مورد استفاده قرار گرفت، ممنوع خواهد شد.

نخست وزیر نیوزلند پیش از این نیز قول داده بود تا قوانین مربوط به خرید و فروش سلاح در این کشور تغییر کند.

آردرن تصریح کرد: این تازه سرآغاز کاری است که ما باید انجام دهیم. کابینه نیوزلند هفته آینده نیز نشستی را برگزار خواهد کرد تا درباره اصلاحات بیشتر احتمالی قوانین مربوط به خرید و فروش سلاح و اتخاذ تدابیر امنیتی بحث و تبادل نظر کند.

برنتون تارانت شهروند استرالیایی 28 ساله که از نژادپرستان سفیدپوست افراطی است، متهم به قتل و کشتار مسلمانان بی دفاع در این دو مسجد نیوزلند است.

این بدترین حادثه تیراندازی جمعی در تاریخ نیوزلند به شمار می رود. علاوه بر کشته شدن 50 نفر در این حادثه تروریستی، ده ها نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

بر اساس اعلام مقام های رسمی، فرد مهاجم و تروریست 4 قبضه سلاح و مهمات را به صورت آنلاین طی دسامبر 2017 تا مارس 2018 میلادی خریداری کرده است ولی سلاحی که وی در این حمله تروریستی از آن استفاده کرده و یک سلاح شبه خودکار نظامی بوده، از طریق خرید آنلاین نبوده است.

نیوزلند با جمعیت 5 میلیون نفری بیش از 1.5 میلیون قبضه سلاح دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر