۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۶۱
در حالی که فلسطینیان در نوار غزه خود را برای راهپیمایی میلیونی روز زمین آماده می‌گنند، ترس و وحشت صهیونیست‌ها را فراگرفته است.
به گزارش پایداری ملی، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" امروز پنجشنبه نوشت که ارتش اسرائیل در حال آماده کردن خود برای راهپیمایی میلیونی فلسطینیان ساکن غزه به مناسبت روز زمین و اولین سالگرد آغاز راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره است.

به نوشته این روزنامه مراکز امنیتی و ارتش اسرائیل نگران هستند که این راهپیمایی به رویارویی نظامی تبدیل شود.

این رسانه صهیونیستی با بیان "ارتش اسرائیل قصد دارد در روز زمین صدها تک تیرانداز در مرزها مستقر کند" نوشت: ارتش تلاش می کند  راهپیمایی میلیونی روز زمین را که انتظار می رود 50 هزار فلسطینی در آن شرکت کنند متوقف کند و برای تحقق این هدف گردان‌های نظامی بیشتری را در طول مرزها مستقر می کند.

بر اساس این گزارش اسرائیل خود را برای بدترین سناریو که از کنترل خارج شدن تظاهرات میلیونی فلسطینیان است و جان باختن شمار زیادی از آنها در درگیری با نظامیان صهیونیست است آماده می‌کند.

به نوشته یدیعوت آحارونوت فلسطنیان با آغاز روز زمین به مدت دو ماه مراسم خواهند داشت و حماس تلاش می کند که از این مراسم‌ها بهره برداری کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، تنها گزینه برای مهار حماس و جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع رسیدن به توافقاتی با این جنبش با وساطت مصر است و این در حالی است که اسرائیل آماده بازگشایی گذرگاه "کارنی" و راه اندازی شهرک صنعتی و افزایش صدور مجوز برای بازرگانان در ازای تضمین عدم رسیدن تظاهرکنندگان به مرزها است.

بر اساس برآوردها در حالی که این توافقات محقق شود حماس برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع در غزه تلاش می‌کند.

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که شهروندان فلسطینی در نوار غزه خود را برای راهپیمایی میلیونی روز زمین و اولین سالروز آغاز راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره آماده می‌کنند.

وی افزود: «در سایه آمادگی فلسطینیان برای راهپیمایی میلیونی روز زمین رژیم صهیونیستی چاره‌ای به‌جز برآوردن خواسته‌های ملت ما و در رأس آن شکستن محاصره غزه ندارد».

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود. از آن زمان تاکنون بیش از 260 فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر