۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۳۶
شرکت ان ویدیا یک رایانه هوش مصنوعی ارزان قیمت را برای استفاده برنامه نویسان، توسعه دهندگان و محققان به قیمت تنها ۹۹ دلار طراحی و عرضه کرده است.
به گزارش پایداری ملی، هدف از تولید این رایانه کمک به علاقمندان و پژوهشگران برای گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی است.

این رایانه هوش مصنوعی که جتسون نانو نام دارد با برنامه ریزی های مختلف می‌تواند کارکرد مغز را در ربات‌ها و دیگر محصولات و ابزار نیازمند هوش مصنوعی ایفا کند.

با نصب رایانه ارزان قیمت مذکور بر روی محصولات مختلف رایانه‌ای و الکتریکی و برنامه ریزی آنها می‌توان از آنها برای انجام اموری همچون شناسایی اشیای مختلف، ناوبری و هدایت خودکار بدون نیاز به برنامه ریزی و آموزش قبلی تنها از طریق اطلاعات سرورهای کلود و غیره استفاده کرد.

با اتصال این رایانه به دوربین‌ها و میکروفون‌های مختلف می‌توان دریافت داده‌های گوناگون توسط آن را تسهیل کرد. ان ویدیا می‌گوید از این رایانه هوش مصنوعی برای تولید آزمایشی ربات‌های حرفه‌ای و پهپادهای خودران نیز استفاده شده است.

ان ویدیا یک کیت رباتیک خودران به قیمت ۲۵۰ دلار نیز تولید کرده که جت بات نام دارد و مجهز به یک شاسی رباتیک، بسته باتری و موتور است و از آن می‌توان برای تولید و بهینه سازی انواع ربات استفاده کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر