۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۹۷
تذکرات دستگاه انتظامی، راهنمایی و رانندگی و قضایی برای چهارشنبه‌سوری:
به مناسبت فرارسیدن آخرین چهارشنبه سال گفت‌وگویی کوتاه با مسوولان انتظامی، راهنمایی و رانندگی و قضایی آذربایجان‌شرقی انجام دادیم تا توصیه‌ها و تذکرات لازم برای این شب اطلاع بگیریم.
به گزارش پایداری ملی، شب آخرین چهارشنبه سال که در بین مردم به چهارشنبه‌سوری معروف است یکی از مراسم قدیمی ما ایرانی‌هاست.

هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

یکی از باورهای نادرست این است که « حادثه برای دیگران اتفاق می‌افتد و برای من اتفاق نمی‌افتد چون من همیشه مراقب هستم».

باید بدانیم که وقوع حادثه برای هرکسی ممکن است ولی می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه سوری جلوگیری کرد.

برای اطلاع از تمهیدات لازم چهارشنبه‌سوری به سراغ رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی، سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی و دادستان انقلاب تبریز رفتیم که در ادامه ارائه می‌شود.
 

عبدی: بیش از نیمی از مصدمین چهارشنبه‌سوری از ناحیه چشم است

حسین عبدی، رئیس پلیس انتظامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: سال گذشته تلفات قابل توجهی ناشی از انفجار ترقه وجود دارد به طوریکه ۳۱۲ نفر زخمی شده‌اند.

وی افزود: بیش از نیمی از مصدومان چهارشنبه‌سوری سال گذشته از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

رئیس پلیس انتظامی استان با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب‌ها انجام می‌دهیم، افزود: باید هر سال با اطلاع‌رسانی‌ها، آگاهی را بالا برده و میزان مجروحین ناشی از چهارشنبه‌سوری را کاهش داد.


کریم‌نژاد: ایجاد محدودیت ترافیکی در برخی از مناطق تبریز در چهارشنبه‌سوری

در ادامه کریم‌نژاد، سرپرست پلیس راه استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به ایجاد برخی محدودیت‌های ترافیکی در چهارشنبه‌سوری اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه در مسیر آزادراه کسایی حجم ترافیک افزایش خواهد یافت از این‌رو تعداد تیم‌ها را در آن منطقه افزایش داده‌ایم.

وی افزود: از رمپ‌ها در مسیر ائل گلی را تحت پوشش قرار داده و از ورود خودروهای سنگین و داخل شهر ممنوع اعلام شده است.


خلیل‌اللهی: با هر کسی که نظم و آرامش مردم را بر هم زند، برخورد جدی خواهیم داشت 

موسی خلیل‌اللهی، رئیس دادستان انقلاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، امنیت استان را اولویت اصلی دانست و گفت: هرکسی با هر موقعیت، سن و جنسیتی  بخواهد نظم جامعه را برهم زند قطعاً برخورد جدی با آنها خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: چهارشنبه‌سوری فرصتی برای شادی است نه اینکه در نظم عمومی شهر و آرامش مردم اختلال ایجاد شود از این‌رو هیچ‌گونه مماشاتی در این خصوص نخواهیم داشت و دستگاه قضایی استان با اخلالگران برخوردی شدید خواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر