۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۹۱
استاندار سمنان خبر داد
استاندار سمنان از برپایی نشست‌هایی با وزیر نیرو برای آغاز هر چه سریع‌تر انتقال آب دریای خزر به استان سمنان طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، علی‌رضا آشناگر صبح امروز در آخرین جلسه شورای اداری استان سمنان و آیین معارفه معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: امیدوارم سال آینده، سالی سرشار از موفقیت‌های گوناگون برای مردم استان سمنان باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در سال جدید در مسیر اقدامات مؤثر و مطلوب‌تر گام بردارند.

وی تصریح کرد: از زحمات معاون قبلی هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و سرپرست این معاونت که مسؤولیت نزدیک به یک‌ساله معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان را عهده‌دار بوده و عملکرد مطلوبی داشتند، قدردانی می‌کنم.

استاندار سمنان گفت: ملاک در انتخاب معاونان،‌ همکاران و مدیران، حزبی، سیاسی و ارتباطات دوستانه نیست و هر کسی که به‌عنوان همکار آغاز به کار می‌کند، باید از مدیران باتجربه نظام جمهوری اسلامی باشند.

آشناگر بیان کرد: باید پرورش نیروهای جوان را برای به دست‌گیری مسؤولیت‌های مهم در آینده باتجربه‌ای بیشتر آماده کنیم.

وی تصریح کرد: معاون جدید استاندار سمنان از نیروهای باتجربه و متخصص بوده که در شهرداری کرمانشاه، دوره‌ای بسیار شاخص را در رزومه خود به ثبت رسانده است.

استاندار سمنان افزود: معتقدیم مهندس فخری باانگیزه، تجربه و تخصص خود و همراهی و همکاری مسؤولان استان، می‌تواند مسائل عمرانی استان را به‌خوبی پیش ببرد و شاهد تحولاتی مطلوب در حوزه عمرانی استان باشیم.

آشناگر بیان داشت: فخری عملاً از دیروز کار خود را با امدادرسانی به در راه ماندگان جاده‌های استان سمنان در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران استان آغاز کرد.

وی گفت: امدادرسانی‌های لازم به مسافران و در راه ماندگان طی شب گذشته انجام شد و در حال حاضر مشکلی در این حوزه نداریم.

استاندار سمنان افزود: یکی از مأموریت‌های معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان باید این باشد که دهیاری‌های استان ساماندهی شوند.

آشناگر بیان کرد: دهیاری‌های استان سمنان در حال حاضر تأمین مالی می‌شوند و دهیاران نیز متناسب با مسؤولیت‌هایی که می‌پذیرند، باید آموزش داده شده و بر نحوه اجرای مسؤولیت آنها نظارت شود تا شاهد توسعه بیشتر روستاها باشیم.

وی تصریح کرد: دیگر مسؤولیتی که برای این معاونت اهمیت دارد، این است که تعیین تکلیف حریم‌های شهرهای استان باید نظارت، بررسی و ساماندهی شود.

استاندار سمنان ادامه داد: شوراهای اسلامی شهرها به‌عنوان وزنه‌ای مهم که چند سالی است به‌صورت جدی در مدیریت شهرها وارد شده‌اند، باید آموزش داده شوند و نظارت مستمر بر امور آنها در دستور کار قرار داشته باشد.

آشناگر افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان باید به‌صورت ویژه بر پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌های عمرانی که در استان سمنان اجرا می‌شود، نظارت داشته باشد.

وی تصریح کرد: این معاونت باید نسبت به اولویت‌بندی و تعریف طرح‌های عمرانی اهتمام ورزیده و نسبت به اجرای طرح‌های عمرانی با اولویت بیشتر و مهم‌تر اقدام کند.

استاندار سمنان افزود: آب یکی از مسائل و اولویت‌های مهم استان سمنان است که باید با ارائه راهکارهای مناسب و اجرای طرح‌های عمرانی تأثیرگذار، برای بهبود این مهم گام برداشته شود.

آشناگر بیان کرد: در آستانه نوروز، مجلس با تصویب قول رئیس‌جمهوری در سفر به استان سمنان در خصوص تأمین آب شرب استان سمنان و فلات مرکزی ایران از دریای خزر، یکی از بهترین عیدی‌ها را به مردم استان سمنان داد.

وی تصریح کرد: نشست‌هایی با وزیر نیرو برای ساماندهی تأمین مالی و به‌کارگیری شرکت‌هایی که توان و قدرت لازم برای اجرای این پروژه داشتند، انجام دادیم و هر چه سریع‌تر مراحل اجرایی این مهم آغاز خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: تأمین آب گرمسار و ایوانکی از سد نمرود با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان از محل سفر دوم دولت به سمنان پیشرفت خوبی داشته و نیاز است مسائل و مشکلات آن رفع شود.

آشناگر اضافه کرد: آب موردنیاز شهرستان سرخه نیز با پیشنهاد مطلوب و تأمین اعتبار توسط وزارت نیرو از مناطق بالادست و آب پایدار و مناسب برای شهرستان سرخه تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: تأمین آب شهرستان سمنان از محل سد فینسک نیز در پیوست بودجه در نظر گرفته شده است و با تخصیص اعتبار، خبرهای خوشی را برای مردم این شهرستان به همراه خواهد داشت.

استاندار سمنان گفت: ساماندهی و بهره‌برداری مناسب از شهرهای استان سمنان همراه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: در مدیریت شهری، شهرداری‌ها در حوزه مبلمان شهری و نمای ساختمان‌ها، میدان‌ها و معابر باید با استفاده از مشاوران متخصص و کاربلد، نسبت به بهبود و زیباسازی این مهم اقدام کنند.

آشناگر گفت: در بحث امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت بحران ضعف‌هایی وجود دارد که نیاز است تا با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات به‌روز، نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

وی بیان داشت: تا زمانی که امکانات مطلوب، به‌روز و کامل در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان نباشد، اجرای مانور و رزمایش در حوزه مدیریت بحران تأثیر مفیدی نخواهد داشت.

استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در صورت نیاز مدیریت بحران استان و دستور فرمانداران باید در اسرع وقت نسبت به در اختیار قرار دادن امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات اقدام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر